Czy Marketing Mobilny to nieuchronna przyszłość?

blank

Federalna Komisja Handlu w Stanach Zjednoczonych zatwierdziła proponowany przez Google zakup sieci mobile advertising AdMob . Wartość transakcji to $750 milionów dolarów.Komisja nie doszukała się czynników mających szkodliwy wpływ na rozwój konkurencji. Co ta decyzja oznacza dla rynku mobile advertising czyli reklamy mobilnej ? W piątek, 21 maja, komisja oświadczyła, że choć połączenie dwóch wiodących sieci zaangażowanych w rozwój reklamy mobilnej budzi poważne obawy w sprawach ochrony konkurencji, to jednak ostatnie posunięcie Apple polegające na wejściu w rynek reklamy mobilnej poprzez przejęcie Qattro rozwiał wątpliwości. Ponadto komisja uznała ,że jej decyzja dobrze wpłynie na firmy, które dzięki rozwojowi reklamy mobilnej będą mogły rozwinąć produkty konkurencyjne dla Apple iPhone i Google Android. Transakcja może mieć istotny wpływ na zmianę ‘ekosystemu’ w urządzeniach mobilnych oraz na całym rynku reklamy mobilnej. Apple ma konkurencję - Nie ulega wątpliwości, że Apple, Steve Jobs i jego zespół najbliższe tygodnie spędzą na zamkniętych spotkaniach w czasie których będą debatować jak powstrzymać rozwój Google na rynku telefonii mobilnej. Zatwierdzenie sprzedaży przez Federalną Komisję Handlu to dobra wiadomość dla reklamodawców i agencji reklamowych. Ponad to właśnie teraz Apple potrzebuje silnego konkurenta bardziej niż kiedykolwiek. Uprawomocnienie - Ta umowa jest kolejnym krokiem uznającym ważność mobile marketingu jako kanału, który jest realny, osiąga wymierne wyniki i w niedalekiej przyszłości każda marka będzie musiała uwzględnić reklamę mobilną w swojej strategi marketingowej. Więcej marek na rynku smartfonów - Bez wątpienia na rynku pojawi się więcej firm z branży telefonii komórkowej z produktami, które będą starały się podążać za nową modą. Oznacza to ,że jest szansa na weryfikację polityki cenowej największych graczy. Mobile CRM - Rozwój działań marketingowych w niedalekiej przyszłości, będzie maił również istotny wpływ na strategię CRM. Możemy się spodziewać coraz więcej akcji promocyjnych z użyciem kuponów dyskontowych i innych technik zwiększających sprzedaż. Wzrost znaczenia Android - Przewiduje się znaczny wzrost rynku smartfonów, które od czasu pierwszego iPhona regularnie powiększają swoje udziały na rynku telefonii komórkowej. Jednym z największych beneficjentów będzie powiązany z Google Android. Innowacyjność - Dzięki temu przejęciu a także wcześniejszym działaniom Appla, który kupił Qattro ,reklamodawcy oraz wydawcy coraz częściej będą spoglądać w stronę reklamy mobilnej. Specjaliści uważają ,że ta transakcja przyniesie nowe innowacje i konkurencję na rynku reklam mobilnych. Wzrost Mobile Advertising - Według Gartner projekt wartość rynku reklamy mobilnej w roku 2013 będzie wynosić około $13,5 miliarda.Dla porównania w roku 2008 wartość mobile marketingu wynosiła zaledwie $500 milionów Susan Wójcicki, wiceprezes product management w Google powiedziała ,że to bardzo dobra wiadomość dla całej branży. Również w podobnym tonie wypowiedział się w czasie , krótkiej rozmowy Michał Tymczyszyn , prezes eKomtek, polskiej platformy mobilnej skierowanej do biznesu. Jak widać reklama mobilna naciera i raczej nic już nie zdoła jej powstrzymać, ale rynek nie jest z gumy i aby ktoś zyskał inny musi stracić. Która gałąź rynku reklamy ucierpi najbardziej? Zobaczymy niebawem.

Zagadnienia: sprzedaż, marketing, trade marketing, mobile marketing print