Zmiana danych Abonenta domeny – część 1

blank

Wiele osób zastanawia się, czy Abonentem domeny może być osoba inna niż ta, na którą założony został Panel Klienta oraz jak dokonać ewentualnej zmiany? Oczywiście jest to możliwe, jednak rozpatrzone powinno być w dwóch przypadkach: dla domeny zamówionej (nie opłaconej) oraz dla adresu „zarejestrowanego”. Dziś możecie się dowiedzieć, jak wygląda procedura w pierwszym przypadku. W kolejnej części natomiast opiszemy działanie dla domeny zarejestrowanej.

W momencie rejestracji konta w Panelu Klienta utworzony zostaje domyślny Abonent – jest nim podmiot, którego dane podane zostały w formularzu rejestracyjnym. Następnie po zalogowaniu do Panelu Klienta możliwe jest tworzenie Abonentów innych, niż domyślny (w zakładce „Twoje domeny” → „lista Abonentów”). Można to uczynić zarówno przed rejestracją jakiejkolwiek domeny, jak i po. Ważna jest jednak świadomość, iż samodzielna zmiana Abonenta domeny (bez konieczności przeprowadzania sformalizowanej cesji) możliwa jest jedynie w czasie, gdy ta posiada status „nowa” (czyli zamówiona, a nie opłacona). Gdy przy danym adresie WWW widnieje status „zarejestrowana”, zmiana Abonenta możliwa jest jedynie poprzez przeprowadzenie cesji.

Gdy posiadasz zamówioną lecz niezarejestrowaną domenę, sama zmiana Abonenta jest dziecinnie prosta :)

Wystarczy wejść w zakładkę, gdzie wylistowane są Twoje adresy WWW, a następnie kliknąć na ten, który Cię interesuje. W ten sposób zostaniesz przeniesiony na podstronę zawierającą informacje szczegółowe na temat usługi, posegregowane w zakładkach. Wybierając tę o nazwie „Dane Abonenta” wyświetlą Ci się informacje odnośnie aktualnego Abonenta, poniżej których masz możliwość wyboru interesującej Cię akcji – zmiany danych Abonenta bądź nazwy Abonenta.

Po kliknięciu w „Cesja domeny (zmiana Abonenta)” wystarczy, że określisz nowego Abonenta. Możesz wybrać dwie opcje: „nowy Abonent” oraz „zdefiniowany Abonent” (w zależności od tego, czy przed przystąpieniem do czynności utworzyłeś inny profil niż domyślny w zakładce „lista Abonentów”). Po wybraniu z rozwijanej listy/zdefiniowaniu nowego Abonenta, wystarczy zatwierdzić działanie, a zmiany zostają natychmiast zapisane.

Odwiedź Blog NetArt na www.blog.nazwa.pl

Zagadnienia: domeny, panel klienta print