Wykorzystanie aliasów kont pocztowych

blank

Z czym kojarzy Ci się „alias”? Możliwe, że wiele osób myśli od razu o doniesieniach medialnych, które informowały o osobach działających nie do końca zgodnie z prawem :) Uspokajamy! Ten wpis nie będzie dotyczył „Łysych”, „Grubych”, „Kaszanek”, „Golonek”, itd. Chcemy jedynie przedstawić, czym są aliasy pocztowe, z którymi możesz się spotkać na serwerach Active.

Opisywane aliasy pełnią funkcje alternatywnych adresów e-mail. Wiadomość wysłana na alias trafi na konto pocztowe, do którego został on przypisany. Z kolei wysyłając wiadomość można wybrać alias, który wyświetli się odbiorcy.

Jak to wygląda w praktyce?

Firma posiada adres biuro@firma.pl. W celach wizerunkowych, utworzono dwa aliasy. Z pierwszego – marketing@firma.pl, wysyłane są wiadomości o charakterze handlowym do partnerów biznesowych. Drugi alias to bok@firma.pl i służy do udzielania klientom pomocy na temat świadczonych usług. Oprócz zalet wizerunkowych, rozwiązanie to zostało wybrane także ze względów praktycznych. Wiadomości e-mail wysyłane do firmy na adresy marketing@firma.pl i bok@firma.pl trafiają do jednej skrzynki (biuro@firma.pl). Dlatego łatwiej jest śledzić przychodzącą korespondencję, szczególnie jeżeli zajmuje się nią jedna osoba.

Jeżeli posiadasz serwer Active, możesz utworzyć nieograniczoną liczbę aliasów dla każdej posiadanej domeny pocztowej. Tworzenie nowych aliasów odbywa się w panelu Active.admin. Z menu znajdującego się po lewej stronie wybierz „Wykaz aliasów”. Aby utworzyć nową pozycję, kliknij przycisk „Dodaj”, a następnie skonfiguruj tworzony alias. Powinieneś podać jego nazwę (pole „Alias”), po czym wybrać domenę pocztową i docelowe konto e-mail, z którym alias będzie powiązany. Możesz również skorzystać z funkcji „catch-all”. Jeżeli ją wybierzesz, to każda wiadomość wysłana na adres e-mail w twojej domenie, trafi do skrzynki pocztowej, bez względu na to, co znajdzie się przed znakiem „@”. Po wprowadzaniu ustawień kliknij przycisk „Zapisz”.

Przeglądając wykaz aliasów, możesz również je edytować i usuwać. Aby zmienić ustawienia aliasu należy kliknąć jego nazwę na wykazie. Usuwanie odbywa się przez zaznaczenie chackbox"u przy aliasie, a następnie kliknięcie przycisku „Usuń zaznaczone”.

Abyś mógł wysyłać wiadomości e-mail z konta będącego aliasem, musisz jeszcze skonfigurować je w Active.office. W tym celu należy przejść do ustawień konta pocztowego (pozycja „Konto” w górnym pasku menu). Następnie powinieneś wybrać konto e-mail i wyświetlić jego „Właściwości”. Po kliknięciu buttona „Zarządzaj adresami nadawców” wyświetli się lista aliasów. Aby zaktualizować ją o nową pozycję kliknij „Dodaj”. Po wprowadzeniu i zatwierdzeniu informacji, alias będzie dostępny w polu „Od”, gdy będziesz tworzył nową wiadomość. Analogicznie wygląda to w innych programach pocztowych.

To tyle najważniejszych informacji o aliasach pocztowych. Jeżeli chcesz dowiedzieć się o nich więcej, zapraszamy do odwiedzenia Centrum Pomocy na stronie serwisu nazwa.pl.

Odwiedź Blog NetArt na www.blog.netart.pl

Zagadnienia: serwery, active, poczta, Active.admin print