Przedłużanie usług w nazwa.pl

blank

Wielu klientów serwisu nazwa.pl jest bardzo zabieganych. Niestety zdarza im się, że w natłoku obowiązków zapominają o zbliżającym się terminie wygaśnięcia posiadanych usług. Na szczęście dla nich dbamy o to, by usługa w którą zainwestowali nie przepadła. Szkoda byłoby utracić wypromowaną domenę, czy serwer, na którym może się mieścić cała wirtualna infrastruktura przedsiębiorstwa. Aby temu zapobiec klient jest kilkukrotnie informowany o zbliżającym się terminie wygaśnięcia usługi.

W przypadku domen serwis nazwa.pl wysyła trzykrotnie wiadomość e-mail, która przypomina o końcu okresu abonamentowego (na 50, 28 i 7 dni przed wyznaczoną datą). Równocześnie z drugą wiadomością wysyłana jest listownie faktura proforma, umożliwiająca dokonanie wpłaty w dowolnym oddziale banku lub poczty. W dniu zakończenia okresu rozliczeniowego wysyłana jest ostatnia wiadomość informująca o wygaśnięciu domeny. Aby uniknąć komplikacji i niepotrzebnego stresu warto uregulować płatność najpóźniej na 2 tygodnie przed terminem.

Domenę można jednak przedłużyć w dowolnej chwili. Wystarczy po zalogowaniu się do Panelu Klienta, w zakładce „Twoje domeny” wybrać opcję „przedłuż domeny”. Na liście utrzymywanych domen, należy zaznaczyć te, które mają zostać prolongowane, a następnie kliknąć button „ZGŁOŚ PRZEDŁUŻENIE”. Widoczna będzie lista przedłużanych adresów oraz cena. Teraz wystarczy użyć przycisku „ZATWIERDŹ”. Domeny zostaną zgłoszone do prolongaty. Jednak zanim to nastąpi konieczne jest uregulowanie należności. W tym celu generowana jest faktura. Jest ona dostępna w menu „Faktury i płatności”. Szeroki wybór dostępnych form płatności pozwala wybrać najdogodniejszy sposób.

W zależności od rodzaju domeny różny jest okres, na jaki może być przedłużona. W przypadku .pl można to zrobić tylko na rok. Z kolei w przypadku domeny globalnej może to być 10 lat, a dla .eu nie ma żadnych ograniczeń. Należy jednak pamiętać, że jednorazowo można przedłużyć okres ważności o jeden rok, tzn. że chcąc przedłużyć np. domenę .eu na 5 lat cały proces należy powtarzać pięciokrotnie.

W przypadku serwera procedura przedłużania jest inicjowana na 28 dni przed zakończeniem okresu abonamentowego. W tym dniu zostaje wysłana wiadomość e-mail zawierająca fakturę. Jeżeli na 14 dni przed końcem cyklu rozliczeniowego serwis nazwa.pl nie odnotuje wpłaty, faktura proforma wysyłana jest tradycyjną pocztą. Jeżeli okaże się, że pomimo tego należność nadal nie jest uregulowana, Biuro Obsługi Klienta NetArt podejmie próbę skontaktowania się z Klientem, w celu poinformowania o zbliżającym się terminie wygaśnięcia usługi. Jeżeli usługobiorca zadeklaruje, że chce dalej korzystać z serwera, zostanie poproszony o dokonanie wpłaty i niezwłoczne przesłanie jej dowodu. Na jego podstawie usługa zostanie przedłużona.

Oczywiście nie warto czekać do ostatniej chwili. Już na 60 dni przed końcem okresu abonamentowego można skontaktować się z BOK i zgłosić chęć prolongaty serwera. W tym celu Klient zostanie poproszony o przesłanie swojej prośby wraz z kopią dokumentów, które pozwolą zweryfikować jego tożsamość i prawo do zarządzania usługą.

Co do Strony WWW zamówionej w modelu abonamentowym, to jest ona powiązana z serwerem, na którym się znajduje, a jej ważność przedłużana jest równolegle z ważnością hostingu. Dlatego data ważności serwera i strony WWW są takie same, a ich przedłuzenie odbywa się jednocześnie.

W związku z tym, że dużą rolę w sprawnej komunikacji odgrywa poczta elektroniczna, należy zwrócić szczególną uwagę na aktualność danych kontaktowych znajdujących się w Panelu Klienta. Warto sprawdzić, czy podany adres e-mail i adres korespondencyjny nie uległy zmianie lub czy nie wkradł się jakiś błąd.

Odwiedź Blog NetArt na www.blog.nazwa.pl

 

Zagadnienia: serwery, domeny, nazwa.pl, panel klienta print