Kto dziś nie ma konta e-mail?

blank

Chyba nikt. Jednak wciąż zdecydowana większość adresów e-mail tworzona jest w domenach popularnych portali. Tymczasem, jeżeli posiadasz swoją domenę, warto abyś pomyślał nad wykorzystaniem możliwości, jakie ona stwarza np. możesz w niej założyć unikalny adres pocztowy.

W przypadku, gdy zarejestrowałeś domenę w nazwa.pl, ale nie posiadasz jeszcze serwera, możesz skorzystać z darmowego konta e-mail o pojemności 1 GB. Dzięki temu Twoi znajomi łatwiej zapamiętają wybrany adres pocztowy. Brzmi interesująco? No to zaczynamy!

Zaloguj się do swojego Panelu Klienta, a następnie przejdź do listy Twoich domen. Wybierz tę, w której chcesz utworzyć konto poczty e-mail i kliknij w jej nazwę – w ten sposób uzyskasz dostęp do jej szczegółów. Następnie wybierz zakładkę „Konto pocztowe” i postępuj zgodnie z podaną tam instrukcją, czyli kliknij przycisk „Załóż konto” i wpisz w odpowiednie pola login konta oraz hasło. W dalszej kolejności zapoznaj się z regulaminem usługi darmowego konta pocztowego i wciśnij „Zatwierdź”. Twoje konto od razu będzie aktywne. Aby z niego korzystać zaloguj się do naszego programu Active.office. Możesz korzystać również z jego lżejszej wersji – Active.office lajt, która jest przeznaczona dla urządzeń mobilnych.

No dobrze. A co jeżeli masz więcej domen i chcesz dla każdej utworzyć konto? Dla ułatwienia w ostatnim czasie wprowadziliśmy dodatkową pozycję w zakładce „Twoje domeny”, a mianowicie „lista darmowych kont”. Po jej wyborze widzisz dwie karty. Na pierwszej jest lista już istniejących kont. Znajdujące się po prawej stronie opcje pozwalają usunąć dane konto lub zmienić jego hasło. Następna karta zawiera listę domen, dla których wciąż możesz utworzyć adres e-mail.

Jeżeli korzystasz z oferty serwerów Active, masz możliwość aktywowania kont pocztowych na hostingu. Dzięki temu w wygodny sposób możesz tworzyć nieograniczoną liczbę adresów e-mail. Masz także dostęp do szerszych możliwości konfiguracji. Od czego powinieneś zacząć, jeżeli jesteś zainteresowany? Przede wszystkim od przekierowania domeny na serwer. Po zalogowaniu się do Panelu Klienta i wyświetleniu listy Twoich domen musisz wybrać opcję „konfiguruj” pod adresem, który Cię interesuje. Aby móc tworzyć konta wystarczy wybrać box „Przekierowanie na serwer w NetArt”, a następnie wskazać nazwę serwera, na który domena ma kierować. W Panelu Klienta to wszystko. Możesz się wylogować i przejść do Active.admin, za pomocą którego odbywa się administrowanie serwerem. W menu znajduje się sekcja „Domeny”, a w niej „Dodaj domenę” - śmiało, kliknij ją. Tu możesz wpisać adres WWW, który ma prowadzić do serwera. Następnie w „Ustawieniach poczty” powinieneś określić, czy wprowadzony adres ma mieć status domeny głównej, czy też ma pełnić funkcję jedynie domeny dodatkowej (szczegóły możesz poznać tutaj). Po zapisaniu wprowadzonych zmian możesz przenieść się do pierwszej sekcji w menu, czyli „Konta i poczta”, a następnie wybrać „Dodaj konto”.

W tym miejscu definiujesz parametry nowego konta e-mail. W pierwszej kolejności podaj jego nazwę (login), czyli człon który znajduje się przed znakiem @. Dzięki ostatnio wprowadzonym funkcjonalnościom, o których pisaliśmy tutaj, nie musisz już przejmować się tym, aby wszystkie konta miały indywidualne nazwy. Dzięki temu na jednym serwerze w różnych domenach możesz tworzyć niezależne konta o jednakowych loginach. Następnie z rozwijanej listy domen przekierowanych na serwer wybierz tą, do której nazwa ma się odnosić. Teraz zabezpiecz swoją skrzynkę hasłem. Aby uniknąć pomyłki musisz je wpisać dwukrotnie. Poniżej miernika siły hasła, który informuje, czy to wybrane jest bezpieczne, znajduje się pole, w którym możesz krótko opisać nowe konto. Pod nim z kolei, za pomocą suwaka, odbywa się określanie pojemności skrzynki. Całkowity rozmiar przestrzeni serwera przeznaczonej na potrzeby korespondencji e-mail możesz ustawić w sekcji „Konfiguracja”.

Na koniec możesz skonfigurować trzy bardzo przydatne opcje. Pierwszą jest wysyłanie powiadomień SMS o przychodzących wiadomościach. Aby je otrzymywać musisz skonfigurować bramkę SMS Twojego operatora. Masz w tym miejscu również możliwość konfiguracji filtrów, informacje o których wiadomościach mają być wysyłane SMS-em, a które nie. Następny panel pozwala ustawić przekierowanie na inny adres e-mail. Ostatni bywa przydatny np. w czasie urlopu i służy wysyłaniu automatycznych wiadomości zwrotnych do nadawców. Jeżeli nie skorzystasz z nich teraz, to zawsze możesz zrobić to w późniejszym czasie zarówno z poziomu Active.admin, jak i Active.office.

I koniec :)

P.S. Miłego mailowania

Odwiedź Blog NetArt na www.blog.netart.pl

Zagadnienia: serwery, domeny, poczta print