Klient czy Abonent – oto jest pytanie

blank

W serwisie nazwa.pl bardzo często spotykasz się z tymi pojęciami, a może nie do końca zdajesz sobie sprawę, „kto jest kim”. Dlatego też warto, abyś wiedział, kto jest Klientem, a kto Abonentem oraz jakie prawa i obowiązki wynikają z poszczególnych funkcji.

Jednak, aby nie było tak poważnie... :)

Klient – to władca Panelu Klienta. Swoje panowanie rozpoczyna od założenia konta (firmowego lub prywatnego) na stronie nazwa.pl. Od niego zależy, jakie dane będą służyć do logowania oraz kto będzie będzie upoważniony do kontaktu z usługodawcą. Jako despotyczny król, ma prawo określić, na jakie dane będą wystawiane faktury. Jego najważniejszym atutem, jest możliwość decydowania o rodzaju i ilości usług, jakie znajdą się na koncie oraz zarządzania nimi. Klient, na drodze swobodnego wyboru, mianuje również Abonentów, którzy będą z nim współpracować.

Abonent – partner Klienta, z ręki którego staje się dysponentem domeny. Relacje, które będą go łączyć z właścicielem konta, są zależne wyłącznie od niego. Może współpracować z Klientem i podporządkować się jego decyzjom, bądź też świadom swoich praw – usamodzielnić się. Wachlarz jego możliwości jest szeroki: może przenieść domenę do swojego konta, wykonać cesję na inną osobę/firmę, a nawet przetransferować ją do innego usługodawcy. Dlatego też, jeśli Klientowi zależy na współpracy z Abonentem, powinien odrzucić poczucie wyższości i zadbać o ich wzajemne relacje.

 

Mamy nadzieję, że nasze wyjaśnienie rozwiało wszelkie wątpliwości, a Twoja współpraca z Klientem czy też Abonentem, będzie układać się pomyślnie :)

 

Odwiedź Blog NetArt na www.blog.netart.pl

Zagadnienia: domeny, panel klienta print