Jak zamówić serwer - krok po kroku

blank

Nie tak dawno mieliśmy okazję prezentować miniinstruktaż dotyczący procesu rejestracji domeny. Dziś chcielibyśmy kontynuować cykl „Krok po kroku” i przedstawić, co należy zrobić, aby stać się abonentem serwera Active w nazwa.pl.

 

Po kliknięciu „Serwery” w górnym menu strony nazwa.pl, zobaczysz pełną listę dostępnych usług i ich skróconą specyfikację. Aby dowiedzieć się o nich więcej, należy zapoznać się ze szczegółową specyfikacją (dostępną w pliku .pdf oraz .html). Zdobyta wiedza pozwoli Ci odpowiednio dobrać usługę tak, by najlepiej pasowała do Twoich potrzeb.

 

Kolejnym krokiem jest wybór jednej z promocji dostępnych w serwisie nazwa.pl, które umożliwiają pozyskanie usługi nawet za darmo na pierwszy okres abonamentowy. Po dokonaniu wyboru i zatwierdzeniu go przyciskiem „ZAMÓW SERWER”, na ekranie wyświetli się okno, w którym możesz skonfigurować usługę.

 

Konfiguracja polega w pierwszej kolejności na nadaniu Twojemu serwerowi identyfikatora. Nie powinien on być przypadkowy, gdyż oprócz odróżnienia serwera od innych, pomaga także wypozycjonować w wyszukiwarkach stronę WWW zawartą na hostingu. Jeżeli zamawiasz usługę dla firmy, to dobrym krokiem jest nazwanie serwera tak, jak nazywa się przedsiębiorstwo, bądź wybór słowa kluczowego związanego z działalnością. Identyfikator serwera w połączeniu z domeną nazwa.pl, tworzy subdomenę kierującą do serwera.

 

W następnej kolejności wybierasz hasło, które zabezpiecza usługę przed dostępem osób trzecich. W wybraniu najbezpieczniejszego, pomoże Ci miernik jego siły. Jeżeli przybierze on kolor zielony hasło jest dobre, jeżeli niebieski znaczy, że wybrałeś bardzo bezpieczny kod dostępu. Aby uniknąć pomyłki system poprosi byś wpisał hasło ponownie. Pamiętaj! Przed podaniem hasła sprawdź, czy wstawiane są odpowiednie znaki, tzn.: czy nie jest wciśnięty klawisz CapsLock, czy działa NumLock i czy nie wcisnąłeś wcześniej kombinacji Ctrl+Shift.

 

Na tym etapie można również utworzyć adres e-mail na serwerze. W tym celu należy zaznaczyć opcję „Chcę aktywować pierwsze konto pocztowe”, podać login konta (czyli jego nazwę) i wybrać hasło. Nie musi ono, a nawet nie powinno być tożsame z hasłem do serwera. Po wypełnieniu wszystkich pól, możesz zatwierdzić swój wybór klikając przycisk „DODAJ DO KOSZYKA”.

 

Na koniec pozostaje zapoznanie się z regulaminem świadczenia usług serwera oraz regulaminem promocji i akceptacja ich treści. Znajomość zapisów jest bardzo ważna, gdyż regulamin to forma umowy zawierana pomiędzy hostingodawcą a Klientem. Po akceptacji regulaminu wystarczy kliknąć w button „ZAMÓW”. Jeżeli na wstępie się nie zalogowałeś, system poprosi Cię, by zrobić to teraz. Jeżeli natomiast do tej pory nie założyłeś konta w serwisie nazwa.pl, jest ku temu dobra okazja.

 

Teraz możesz korzystać z zamówionej usługi w trakcie darmowego okresu testowego, który trwa od 14 dni do pół roku. Pamiętaj tylko o terminowym regulowaniu należności, abyście (Ty i Twój nowiutki serwer) mogli być stale obecni w Internecie.

Czytaj więcej na Blogu NetArt - www.blog.nazwa.pl

Zagadnienia: serwery, hosting, active print