Techniki innowacyjnej sprzedaży w czasie spowolnienia

blank

Dekoniunktura na rynku? Nie załamuj rąk. W trudnych czasach należy sięgnąć do najprostszych technik zwiększających sprzedaż. Wystarczy po prostu dobrać odpowiednie słowa. Jak podał Główny Urząd Statystyczny w lipcu 2008 roku deweloperzy przestraszyli się dekoniunktury i zaczęli budować tylko 6 tys. nowych mieszkań. To o 20 proc. mniej niż w lipcu 2007 roku. Efekty amerykańskiego kryzysu hipotecznego widać też w innych branżach, na przykład motoryzacyjnej. Przykład salonu samochodowego Może brzmi to banalnie, ale w czasach spowolnienia warto mieć nowatorskie podejście do tego problemu i w sprzedaży skupić się na właściwych słowach. Amerykanie na przykład boją się rosnących cen paliw. Salony samochodowe w USA, zamiast więc obniżać cenę danego modelu o 2,5 tys. dolarów gwarantują swoim klientom stałą cenę benzyny przez dwa lata. Suma pieniędzy zainwestowana w promocję jest porównywalna. Jednak taki model sprzedaży uważany jest przez klientów za innowacyjny, co przekłada się na wzrost zainteresowania ofertą salonu i wyższą sprzedaż. Używaj słów, nie liczb Jeżeli chcesz coś sprzedać, ważne jest, w jaki sposób o tym mówisz. Herschell Gordon Lewis uznany na świecie specjalista ds. marketingu twierdzi, że słowo pisane bywa skuteczniejsze niż liczby. I ma rację. Przyjrzyj się dwóm sloganom:„Pół roku bez rat” i „6 miesięcy bez rat”. Co bardziej Cię przekonuje? Pierwsze hasło brzmi lepiej i w dodatku odnosi się wrażenie, że promocja trwa dłużej. Jeszcze jeden zestaw sloganów z branży nieruchomości. „Jeden pokój” to więcej niż „12 metrów kwadratowych”. Jest też coś dla branży farmaceutycznej. „24 godziny bez bólu głowy” brzmi gorzej niż „Cały dzień bez bólu głowy”. Od dawna wiadomo, że diabeł tkwi w szczegółach. To właśnie na nich trzeba się skupić. Poza tym warto przygotowywać swoją ofertą bazując na najnowszej wiedzy. Nowatorskie podejście i solidne przygotowanie merytoryczne czynią cuda. I choć koniunktura na rynku budowlanym obniża loty warto się odwołać do klasyki literatury. John Milton, angielski poeta i pisarz napisał „Raj utracony”. Tytuł oddaje dzisiejszy stan świadomości polskich deweloperów. Jednak warto pamiętać, że Milton napisał także „Raj odzyskany”. Wszystko jeszcze przed nami. Więcej praktycznych i ciekawych informacji na http://www.deltatraining.pl/strefaWiedzy.html

Zagadnienia: sprzedaż, marketing, promocja, techniki sprzedaży print