Reguła wzajemności czyni cuda

blank

Reguła wzajemności jest chyba jedną z najstarszych technik wpływu społecznego. Od lat działa z takim samym, dobrym skutkiem. Znajomość różnych efektów psychologicznych nie chroni nas bowiem przed ich wpływem. Korek w Warszawie. Sznur samochodów ciągnie się po horyzont. Sprytni i niezbyt dobrze wychowani kierowcy omijają stojące auta poboczem, a gdy się kończy ta szybsza ścieżka, próbują się wepchnąć do korka. Jeżeli ktoś zostanie wpuszczony, to w 99 proc. przypadków umożliwi wjazd innemu kierowcy przed swój samochód. Tak działa reguła wzajemności. Z tej techniki ochoczo korzystają sprzedawcy. Wystarczy wspomnieć choćby przedstawicieli medycznych, którzy wręczają niby niezobowiązujące upominki lekarzom. Tak samo działa zdecydowana większość PR-owców, która obdarowuje dziennikarzy prezentami. W ten sposób funkcjonują sprzedawcy, którzy dają potencjalnym klientom próbki towarów. Na regułę wzajemności zawsze można liczyć. www.deltatraining.pl

Zagadnienia: sprzedaż, sukces, techniki wpływu, reguła wzjemności print