Nowy trend: szkolenia z narracji

blank

Narracja zwiększa sprzedaż Ta informacja powinna zainteresować wszystkich restauratorów, ale nie tylko. Naukowcy z University of Illinolis udowodnili, że zastosowanie techniki narracyjnej do tworzenia menu może zwiększyć sprzedaż aż o 27 proc. Przez sześć tygodni naukowcy zamieszczali w menu opisowe nazwy potraw w stylu: „sernik na styl nowojorski”, „soczyste owoce morza”, „chrupiące skrzydełka kurczaka” oraz zwykłe, odpowiednio: „sernik”, „owoce morza”, „skrzydełka kurczaka”. Potem proszono uczestników eksperymentu o wypełnienie ankiety. Okazało, że klienci , którzy mieli do czynienia z narracyjnym menu zamówili więcej potraw i wydali na jedzenie w restauracji o 27 proc. więcej pieniędzy w porównaniu z tymi, którzy czytali typową kartę dań. W dodatku mieli lepsze zdanie na temat serwowanych potraw, lepiej oceniali samą restaurację i chętniej deklarowali chęć kolejnej wizyty w lokalu. Mało tego. Byli w stanie zaakceptować wyższe o 10 proc. ceny serwowanych dań. Narracyjne menu trzeba jednak stosować z umiarem. Lepiej, by techniki narracyjne wykorzystywać wobec pozycji menu, na których najbardziej nam zależy. Jeżeli cała kart dań będzie się składać wyłącznie z pozycji narracyjny, może dojść do habituacji, czyli klienci przywykną do tego rodzaju menu i działanie techniki narracyjnej zostanie osłabione. Umiejętne zastosowanie techniki narracyjnej może zwiększyć sprzedaż każdego produktu. Na polskim rynku już pojawiają się pierwsze szkolenia dotyczące narracji. Ofertę takiego szkolenia oraz więcej użytecznych informacji znajdziesz na www .deltatraining.pl

Zagadnienia: sprzedaż, szkolenia, narracja, techniki narracyjne print