W jaki sposób webcasty mogą pomóc Twojej firmie?

blank

W ramach cyku Ask an Expert, portal USA Today zapytał S. Straussa (biznesmena, bloggera, autora ciekawej witryny poświęconej prowadzeniu i rozwijaniu small business): W jaki sposób webcasty mogą pomóc Twojej firmie? Analizując wypowiedź Steva, postaram się opowiedzieć o podstawach webcastów/webinariów i ich przydatności.

W uproszeniu – zdaniem S. Straussa – sprawa wygląda tak:
Odnajdujemy informację o mającym się odbyć webcaście i zapisujemy się na listę chętnych. W dniu i o godzinie określonej przez organizatora wchodzimy do wirtualnego pokoju w którym odbywa się spotkanie (czasem wystarczy kliknięcie na linki, który z reguły dostajemy za pomocą e-mail po zarejestrowaniu się, ale czasem generowany jest też login i hasło). W amerykańskich webcastach czasem jest możliwość wykorzystania tradycyjnej telefonii do głosowego połączenia się z prowadzącym, ale w zdecydowanej większości wypadków wystarczy VoIP, czyli… poprawnie skonfigurowana karta dźwiękowa i – dla komfortu własnego i innych wokół nas – słuchawki.

Niektóre webcasty opierają się o pokaz slajdów wraz z komentarzem trenera, inne o streaming wideo, jeszcze inne łączą obie formy i stosują inne narzędzia. Większość webcastów nie trwa więcej niż godzinę, a organizatorzy starają się je przygotowywać tak, aby po prezentacji została odpowiednia ilość czasu na odpowiedzi na pytania. Jak wiadomo – w webcastach bardzo istotny jest kontakt z ekspertem, którego brak w tradycyjnych formach e-learningu, więc możliwość zadania pytania (z reguły za pomocą czatu, a ekspert odpowiada na końcu na najciekawsze) jest dosyć istotna i inspirująca.

 

Steve Strauss wymienia kilka kluczowych argumentów dla których warto zainteresować się tą formą komunikacji, bez względu na to czy interesują nas webcasty jako narzędzie edukacji, promocji czy marketingu.

  1. Są łatwe w użyciu: potencjalny uczestnik potrzebuje jedynie wyszukiwarkę internetową, aby znaleźć webcast, który go interesuje i trochę czasu, aby w nim uczestniczyć. Nie potrzeba dodatkowego oprogramowania ani żadnej wiedzy z zakresu e-learningu. Dla eksperta łatwość wiąże się ze znaczącym ograniczeniem kosztów i czasu podróżny.
  2. Stanowią dodatkową jakość w biznesie: przy minimalnych kosztach możemy organizować częste spotkania z klientami i budować ich lojalność, a także zdobywać nowych, którzy do tej pory byli niedostępni ze względu na odległość.
  3. Są niezłym źródłem dochodów: uczestnictwo w nich może być płatne, a do tego możemy je rejestrować i dostęp do nich sprzedawać również „na żądanie”.
  4. Promują ekspertów: są doskonałym narzędziem PR nie tylko dla firm, ale także dla specjalistów, którzy przy normalnych środkach nie byliby w stanie dotrzeć tak szeroko ze swoją wiedzą i promować swoją osobę również tysiące kilometrów od siedziby własnej firmy.
  5. Budują bazę mailingową: jeśli organizujesz sporo webcastów i za każdym razem prowadzisz rekrutację chętnych uczestników, zupełnie za darmo uzyskujesz dobrej jakości bazę emaili, którą możesz później wykorzystać do innych celów (osoby zapisujące się na webcast z reguły zaznaczają opcję „zgadzam się na przesyłanie mi…”).
  6. Angażują odbiorców: w dzisiejszych czasach zwykła strona www firmy czy eksperta to zdecydowanie za mało. Internauci oczekują czegoś więcej i – póki co – webcast może być odpowiedzią na te oczekiwania.

To tylko sześć argumentów, ale już widać, że w praktycznie każdej branży można znaleźć coś dla siebie, a z punktu widzenia uczestnika – webcasting pozwala na łatwe i szybkie rozwijanie siebie i swoich pasji, nie tylko zawodowych.

Więcej tekstów tego autora na stronie http://www.webcastnow.pl

Strona Steve Straussa: http://www.mrallbiz.com/
Można mu również zadać pytanie poprzez e-mail: sstrauss@mrallbiz.com
Steve udziela się również na portalach społecznościowych: http://twitter.com/stevestrauss, http://www.linkedin.com/in/stevestrauss.

Oryginalny tekst USA Today – Ask an Expert: How webinars can help your business – można przeczytać tutaj: http://www.usatoday.com/money/smallbusiness/columnist/strauss/2010-06-27-webinars_N.htm

www.webcastnow.pl

Zagadnienia: e-learning, webcast, webinar print