Jak zarobić na webcastach (w inny sposób)?

blank

Często wydaje się, że jedynym sposobem zarobienia na webcastingu jest organizowanie płatnych webinarów i szkoleń, gdzie uczestnicy staną się klientami i zapłacą za towar podany im on-line. Jest to zdecydowanie za mało i warto wiedzieć, że ze zjawiska zwanego webcastem można wycisnąć znacznie więcej. Zatem jakie elementy mogą przynieść nam zyski i czy to się rzeczywiście opłaca? Płatne szkolenia są wygodnym źródłem zarobku na webcastach, bowiem łatwo oszacować zyski, a zmienne są możliwe do przeliczenia. W zasadzie istotna jest cena uczestnictwa, pewien opracowany model ofertowy i odpowiedni marketing, który zachęci zainteresowane osoby do zapisania się. Problem polega jednak na tym, że na rynku możemy znaleźć całe bazy zupełnie darmowych webcastów (patrz zestawienie w menu po prawej). Nie mają one zazwyczaj formy szkolenia lecz raczej wystąpienia eksperckiego, ale dzięki temu może w nich brać udział niemal nieograniczona liczba słuchaczy w jednym czasie. Co jest więc opłacalnego w dawaniu ludziom czegokolwiek za darmo? Webcasty tego typu często organizowane są przez firmy produkujące (i sprzedające) aplikacje do spotkań on-line czy odpowiednie platformy. Popularyzacja komunikacji tego typu jest więc dla nich najlepszą reklamą. Z własnego doświadczenia wiem jak łatwo zostać zachęconym do korzystania z narzędzia jak trener, jeśli wcześniej używało się go jako uczestnik. Eksperci występujący w tego typu spotkaniach również dostają doskonałą szansę na promocję siebie i swoich produktów. Bardzo często udaje się namówić eksperta na darmowy występ, więc koszty dla firmy produkującej webcast są minimalne. A zyski? Jeśli w webcaście bierze udział 500 osób, które interesują się danym tematem, ekspertem czy technologią, to zyskujemy bazę danych potencjalnych klientów. Bazę, która jest świeża i doskonale spozycjonowana. Aż się prosi o organizowanie kolejnych spotkań on-line, rozbudowywanie jej i w końcu stworzenie modelu komercyjnego. Nawet jeśli nie opieramy działalności naszej firmy na prowadzeniu wirtualnych spotkań, to jeśli pośród naszej kadry ekspertów znajdziemy kilka osób zdradzających pewne talenty w tym kierunku to pozwala to nie tylko zwiększyć prestiż firmy i jej ekspertów, ale promować jej ofertę tam, gdzie do tej pory nie docierała. www.webcastnow.pl

Zagadnienia: webcast, webinar, jak zarobić print