Wirtualna czy tradycyjna? Komunikacyjny zawrót głowy...

blank

W obecnym czasie, czasie który wymusza na przedsiębiorstwach rozwój innowacyjności swoich działań, digitalizacji procesów jak również maksymalne wykorzystanie i uproszenie diagramów komunikacji, pojawia się rozmaita ilość rozwiązań, które spełniają nawet najbardziej wyrafinowane wymagania. Czas szeroko pojętego kryzysu sprawia, iż przedsiębiorstwa nie mogą sobie pozwolić na straty, które w ogólnym bilansie mogą wprowadzić chaos i niejednokrotnie przyczynić się do problemów powodujących destabilizację przedsiębiorstwa. W tym kontekście sprawna komunikacja, nie tylko wewnętrzna wydaje się być podstawowym warunkiem, który musi spełnić nie tylko mała firma ale wielka korporacja na wszystkich poziomach jej funkcjonowania. Sprawna komunikacja zawsze była kluczem do powodzenia nawet najbardziej skomplikowanego procesu i przyczyniała się do powodzenia całego projektu. To komunikując się ze sobą poszczególni pracownicy przekazują sobie elementarną wiedzę w danym temacie, a co za tym idzie staje się to podstawą do funkcjonowania w ogóle. XXI wiek stał się dla nas nośnikiem wszelkiego rodzaju informacji – informacji wirtualnej, przekazywanej za pośrednictwem internetu, telewizji, telefonu. Nowinki technologiczne uzależniły od siebie statystycznego użytkownika na tyle, że nie widzi możliwości swobodnego poruszania się bez nich. Dlaczego więc nie wykorzystać tego potencjału do rozwoju przedsiębiorstwa? Obecnie, firmy oferujące nowoczesne rozwiązania z zakresu telekomunikacji i komunikacji prześcigują się, w kuszeniu Klienta swoimi ofertami, nie koniecznie oferując im produkt odpowiadający ich wymaganiom. Czy zatem nowoczesność, tak zwany wirtualizm jest w stanie sprostać wymaganiom dzisiejszego rynku? Jakie cechy powinno posiadać „centrum przekazywania wiedzy” , nasze centrum komunikacyjne? Czy łatwość zarządzania naszym centrum jest istotna dla sprawnego funkcjonowania? Pytania mnożą się na potęgę, kiedy próbujemy przegryźć się przez obecny rynek telekomunikacyjny, oferujący przede wszystkim szeroko pojętą transmisję danych. Postaram się jednak, w miarę możliwości spróbować usystematyzować to co dla wielu jest nie do ogarnięcia. W kilku następnych artykułach postaram się opisać główne zagadnienia, które są na pewno aktualne dla wielu, mając nadzieję, że moje skromne zdanie będzie pomocne, przy wyborze idealnego rozwiązania telekomunikacyjnego.

Zagadnienia: telekomunikacja, Zunifikowana komunikacja, serwer telekomunikacyjny print