Unified Communications w Twojej firmie. – 5 argumentów za!

blank

Obecnie mamy dostępnych wiele sposobów na komunikowanie się czy to z partnerami biznesowymi, klientami czy współpracownikami przedsiębiorstwie – telefon, e-mail, komunikatory internetowe, fax, wideokonferencje, portale społecznościowe, wewnętrzne systemy CRM itd… Zarządzanie każdym z tych systemów z osobna jest nie tylko mało skuteczne i ergonomiczne , ale może powodować niepotrzebne konflikty oraz generować niepotrzebne koszty. Zamiast tego możemy zastanowić się nad ujednoliceniem kanałów komunikacji, zastosować jeden interfejs który w jednym miejscu będzie agregował wszystkie wiadomości do nas przychodzące. Ważne, że rozwiązanie takie nie jest uzależnione od miejsca w którym przebywamy – biorąc pod uwagę pracowników mobilnych. Co da nam inwestycja w zunifikowaną komunikację? 1. Zmniejszenie kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa Wiadomo, że na początku inwestycja wydaje się być dość duża. Trzeba ją dokładnie zaplanować , zainwestować w nowe urządzenia itd., lecz końcowy efekt w perspektywie daje znaczne zmniejszenie kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa. 2. Łatwiejsze zarządzanie Dzięki inwestycji w Zunifikowaną komunikację, administratorzy IT otrzymują jeden interfejs do zarządzania, kiedy wcześniej mieli ich co najmniej kilka. Co ważne mogą mieć do niego dostęp za pomocą sieci Internet, więc zarządzać mogą zdalnie. 3. Oszczędność czasu pracowników - wszystko w jednym miejscu Nikt do tej pory nie policzył jak wiele czasu w ciągu dnia pracownik marnuje na przełączanie się pomiędzy różnymi systemami – czy to faxem, czy emailem, czy komunikatorem… Jeden ujednolicony interfejs pozwala na maksymalnie ergonomiczną pracę i jak najlepsze wykorzystanie potencjału pracowników. 4. Dostępność do Know – How przedsiębiorstwa dla każdego pracownika Nie od dziś wiadomo, że największą wartością przedsiębiorstwa jest wiedza jego pracowników. Dostęp do tej wiedzy powinien mieć każdy uprawniony użytkownik, niezależnie od tego, kto wytworzył dane informacje. W myśl zasady, że to co pracownik pracujący w firmie wytworzy jest własności firmy, a nie tylko jego. Wielu pracowników doświadczyło już sytuacji, w których pilnie potrzebna była informacja na temat np. jakiegoś maila lecz nie było akurat osoby do której ten mail dotarł, nie było również możliwości jego szybkiego sprawdzenia. Współdzielenie wiedzy jest jednym z głównych elementów Unified Communications. 5. Zmniejszenie czasu reakcji. Dostępność lub wiedza o dostępności danego pracownika w czasie rzeczywistym jest bardzo istotna z punktu widzenia szybkiej wymiany informacji. Jeżeli pracownik jest w delegacji ma zdalny dostęp do zasobów, otrzymuje informację w czasie rzeczywistym, lub nadawca zna miejsce dostępności adresata. Cecha ta przyspiesza reakcje poszczególnych pracowników na dany temat.

Zagadnienia: komunikacja, unified communications, Zunifikowana komunikacja print