Social media czyli praktyka facebooka

blank

Facebook - portal który przyniósł nieoczekiwane w skutkach zainteresowanie Internautów ze względu na gry tam dostępne (o tym należy pamiętać że 70% realnych użytkowników to gracze). Oprócz "graczy" mamy też 30 % tzw użytkowników dla których Facebook to sposób na komunikację i wymianę myśli. Do nich powinna być skierowana każda reklama czy kampania facebookowa. Dzisiaj mamy dwa rodzaje socjal na przykładzie facebooka: - lajki - social. Lajki - to nic innego jak ilość osób które "lubią" naszą stronę firmową, są naszymi znajomymi, lubią nasze grupy itd. Oprócz fun pageów związanych ze sztuką, kulturą czy myślą społeczną do których użytkownicy sami się przyłączają, strony firmowe muszą kupować bądź też używać forteli do dodania znajomych. Jeżeli ktoś "kupił" znajomych na tak zwany rozruch strony i są to puste konta, to znaczy konta w rzeczywistości założone przez jednego użytkownika, (który w ciągu dnia logując się na każde z nich doda nam np 100 znajomych do naszej strony) musi liczyć się z tym że na jego stronie grupowej tematycznej nie będzie ruchu. Znaczy to że będzie miał zapewnioną ilość "lajków" ale nie będą oni generować przychodu. Social - to nic innego jak skrupulatne zachęcanie znajomych naszych znajomych do przyłączania się do naszego fanpage, poprzez rozmowę, komunikację itd. Jest to efekt długotrwały, ale przynosi większe skutki niż metoda "na lajka". Po pierwsze utrzymuje prawdziwą wieź miedzy grupą, stroną czy produktem z klientem. Po drugie daje możliwość swobodnej wymiany zdań, co w konsekwencji prowadzi do pozbawienia klienta bezosobowości. Obydwa sposoby to bardzo niebezpieczne narzędzia do wykorzystanie przez spin doktorów. Prosty przykład: wpis na tablicy fun page: "zakupiona rzecz była kiepska, i nie dostałem nic w zamian, ani nawet przeprosin, poparzyłem się w dodatku, leżałem tydzień w szpitalu" Wyświetli się u wszystkich należących do tej grupy czy fun page. Jakie to będzie miało skutki gdy posypie się lawina takich komentarzy?

Zagadnienia: marketing, Facebook, social, spin-doctors.eu print