Jak działać jeszcze skuteczniej wykorzystując zjawisko synergii i prawo konsekwencji?

blank

Wyobraź Sobie, że bierzesz właśnie książkę z półki. Uwaga, teraz będzie psychozabawa! Czy czytasz tę lekturę od deski do deski bacząc na każdy szczegół i wszystko, co napisał w niej autor? Czy może przynosisz dziesięć książek do pokoju, układasz z nich elegencki, dość wysoki stos i przeglądasz je wybierając to, co Cię najbardziej interesuje?

I tu tkwi sedno sprawy. Który sposób pochłaniania wiedzy da Ci więcej wartościowych informacji? Pomijam to, że śledząc całą publikację dostajesz możliwość niejako “spotkania się” z autorem, poznania jego sposobu myślenia. Załóżmy jednak, że potrzebujesz mieć teraz konkret. Meritum. Być może łatwiej i szybciej znajdziesz szukane wiadomości po prostu chodząc po spisie treści i wertując książkę fragmentami. Jest w tym coś?

Widzisz, wbrew wszystkiemu i wszystkim, którzy od małego mówili Ci, że trzeba skupić się na jednej, określonej dziedzinie i z niej nie wychodzić, okazuje się, że czasami pożytecznie jest zająć się kilkoma rzeczami na raz.  Podobno kobiety potrafią jednocześnie jeździć samochodem, rozmawiać przez telefon, słuchać radia i malować się. Znajomy uświadomił mi, że przedstawicielki płci pięknej umieją jednocześnie mówić i słuchać, co wprawiło mnie w lekkie zadziwienie. Ale o co innego mi chodzi…

Przed ukończeniem jednego zadania, weź się za kolejne (przemyślane). Załóżmy, że Twój plan działania składa się z pięciu kroków. Co Ty na to, by znaleźć w nich punkty wspólne i właśnie nimi się zająć? Czasami taka pozornie prosta rzecz potrafi zaoszczędzić mnóstwo czasu.

To wszystko kwestia dobrej organizacji. Zbyt czesto bowiem zdarza sie, że podczas realizowania różnych planów, wracasz do pewnych zadań i wykonujesz je od nowa. Istne marnotractwo!  Czy nie lepiej byłoby tak połączyć poszczególne projekty, by się wzajemnie wspierały i oszczędzały Twój cenny czas?

Zdarza się, że warto czasami zabierać się za kilka rzeczy na raz. Na przykład - chcesz zbudować biznes internetowy. Wydaje się racjonalnie najpierw zlecić zbudowanie e-sklepu, później wypełnić go produktami, a na końcu promować.

A gdyby załatwić to inaczej…? Najpierw promować, a później stworzyć sklep i wprowadzić ofertę?

Jak ja to widzę?

Bardzo jasno. Najpierw budujesz system pozyskiwania klientów. Na stronie piszesz, że nie masz jeszcze gotowego oprogramowania i sales-letteru, ale zainteresowanie towarem jest tak wielkie, że już teraz możesz go kupić wysyłając zamówienie mailem. Nawet nie przygotowałeś gotowego tekstu sprzedażowego. Jeśli wszystko odbywa się zgodnie z prawdą, to upieczesz kilka pieczeni na jednym rożnie:

  • zdobędziesz pierwsze zamówienia i zaczniesz zarabiać od razu,
  • ludzie dadzą Ci opinie i referencje do zamieszczenia na przyszłej stronie,
  • od początku istnienia będziesz budował bazę klientów,
  • ludzie podpowiedzą Ci, jakich produktów oczekują.

Wystarczyło kilka spraw zamienić kolejnością. To proste, tylko trzeba chwilę pomyśleć. Przykład na pograniczu zarządzania czasem i przedsiębiorczości, jednak każdy z nas moze odnieść to do swojej codzinności.

Zadawaj Sobie pytania: jak to mogę zrobić szybciej i efektywniej? Jak mogę osiągnąć to inaczej? Jak mogę w inny sposób uzyskać ten sam rezultat?

Sekret tkwi w ciągłym dopytywaniu siebie samego (i sprawdzaniu odpowiedzi). Właśnie dzięki temu bedziesz stale podwyższać Swoj standard życia.

I druga, teraz  bardziej konkretna metoda, jak działać skutecznej….

Zasada 2 minut. Przez jedynie 120 sekund działasz najefektywniej, jak potrafisz. Później robisz Sobie przerwę, a na koniec powracasz do przerwanego zadania. Bardzo przydaje się minutnik. Co osiągasz dzięki temu? Łatwiej powrócić Ci do zaprzestanej pracy. Wykonujesz ją chętniej i efektywniej.

Liczę na to, że chociaż jedno zdanie do czegoś Cię zainspirowało, byś prowadził jeszcze lepsze życie i zdobył czas: dla Siebie, dla rodziny, dla znajomych, na biznes…. Na co zapragniesz :).

7 kwietnia organizujemy prezentację na temat Alternatywnego Zarządzania Czasem. Poznasz na niej całkowicie inne, nowe sposoby zwiększania efektywności i wydłużania Swojego poczucia czasu.

Pozdrawiam,
Michał Toczyski :: Sukces PRO

Zagadnienia: motywacja, rozwój osobisty, zarządzanie czasem, efektywność własna print