Co sprawia, że Twoi klienci i pracownicy widzą Cię tak, a nie inaczej?

blank

Kim jesteś? Jak chcesz być postrzegany? Zanim przystąpisz aktywnie do świadomego kreowania reputacji Twojej osoby i Twojej firmy zastanów się, z kim się utożsamiasz. Profesjonalny wizerunek pasuje do Twojego stylu bycia, zachowania, wartości, a także roli, jaką pełnisz w społeczeństwie.

Lepiej nie mieć wizerunku, niż mieć niekorzystny wizerunek

Trudno zmienić już ustaloną reputację, warto więc wcześniej przyjrzeć się tematowi z bliska. Zmiana marki w przyszłości będzie bardziej kosztowna.

To, w jaki sposób zamierzamy spełnić resztę życia, decyduje o tym, jak będzie wyglądał nasz styl. Artyści (w tym osoby wykonujące medialne i kreatywne zawody) mogą sobie pozwolić na ekstrawaganckie zachowanie i ubiór.

Menedżerowie z kolei zachowują się inaczej niż artyści - ulubieńcy publiczności. Przejawiają inny charakter, sposoby działania i mówienia. Pomyśl, jak zachowuje się wiarygodny menedżer nawiązujący biznesowe kontakty i zarządzający pracownikami? Ten całokształt wpływa na jego wizerunek.

My, jako klienci, mamy określone wyobrażenie handlowca, doradcy finansowego. Dotyczy ono zarówno wyglądu zewnętrznego rozmówcy, jak i sposobu formułowania przez niego myśli. Oceniamy daną osobę w ciągu kilku pierwszych chwil spotkania. Tak działa ludzki umysł, pomimo tego, że nieraz sugestia ta okazuje się złudna.

Polityk natomiast musi dostosować się do trendów i oczekiwań jego wyborców. Czego oczekujemy od kandydata, na którego będziemy skłonni oddać głos? Jak powinien się zachowywać, wyglądać, jakie przejawiać poglądy?

Znamy osoby, które przełamały ten kanon i występują w telewizji w niemodnym swetrze bądź wymachują pistoletem podczas debaty publicznej. Jednak warto wiedzieć, które zachowania wpłyną na korzyść promowanej firmy, osoby. Niech Klienci jednoznacznie identyfikują naszą osobę. Wiedzmy, kiedy warto przyjąć propozycję wypowiedzi do gazety, radia, telewizji, a kiedy odmówić. To ściśle zależy od charakteru i wizerunku każdego z nas.

Niekonsekwencja wizerunkowa, brak planu i celów rozmywa daną postać.

Niech ludzie wiedzą, z czym kojarzyć Ciebie (i firmę, w której działasz).

Temat wizerunku zaprezentuje już 1 lutego 2011 roku we wtorek trener biznesu i producent filmowy, Wiktor Ćwiklik. Prezentacja połączona z warsztatem odbędzie się na Uczelni Łazarskiego w Warszawie i potrwa od godziny 18:00 do 20:00. Szkolenie organizuje grupa Sukces PRO w ramach Alternatywnych Spotkań Biznesowych. Zapisy na stronie głównej projektu: http://www.praktykasukcesu.pl/

Patronują: Inwestycje.pl, Radio Dla Ciebie, Business Coaching, Edustacja.pl, BNI Polska, dlaStudenta.pl, PrzepisNaBiznes.pl, StudentNews, Mentora.pl, Dziennikarze.info.

Zagadnienia: public relations, marketing bezpośredni, wizerunek firmy, szkolenia medialne print