Zgadnij gdzie wielkie firmy mają Twoje maile?

blank

CBC News i portal MarketingVOX, powołując się na wyniki badania firmy Hornstein Associates (raport dotyczy 2007 roku), podają, że tylko połowa firm ze światowej pierwszej ligi odpowiada na e-maile swoich klientów. Dokładnie 49%. Pięć lat temu wskaźnik ten wynosił 86%. Tak więc o blisko połowę spadł odsetek firm, które reagują na wiadomości od swoich klientów. Konkluzja jest jedna, w dodatku dosyć smutna - co drugi nasz mail wielkie firmy mają w..hmmm...i po wysłaniu przez nas ląduje on w wielkofirmowym koszu! Co gorsza, spośród tych firm, które w ogóle udzielają odpowiedzi, jedynie 33% czyni to w ciągu 24 godzin od otrzymania zapytania. Odsetek ów, w 2002 r. wynosił 63%. Na pozostałe - odpowiedź, jeśli w ogóle, otrzymamy w przeciągu od kilku do kilkunastu dni. W ciągu pięciu lat korporacje nabrały więc wielkopańskich manier i przekonane o swoje niezachwianej pozycji na światowym rynku, z coraz większą bezceremionialnością lekceważą Klientów. Badaniem objęto 49 najwyżej notowanych światowych firm i korporacji (według rankingów Financial Times i Fortune). Listę badanych otwierają takie potęgi jak Microsoft, GE, Coca-Cola, Toyota, Wal-Mart, Apple.

Zagadnienia: klient, PR, obsługa, clienting print