Trudny Klient? To tylko wymówka. Trudny Klient to zapowiedź dobrej sprzedaży

blank

Trudny Klient? Nie ma takiego. To nie Klient jest trudny, to sytuacja w której się wraz z nim znaleźliśmy jest taką, być może dla niego niezrozumiałą, skomplikowaną. Trzeba także dopuścić i taką możliwość, że to my - nie dość starannie, rzetelnie, czytelnie zbudowaliśmy kontekst sytuacyjny w relacji z Klientem, co skutkuje owym kryzysem, trudnością. Nadrzędna wartość to jednak świadomość, iż każdy Klient to potencjalnie dobra sprzedaż, bo każdy Klient ma określone potrzeby, pragnienia, oczekiwania a przede wszystkim potencjał. A przecież nie ma trudnego potencjału, jest tylko ten, niewykorzystany. I jeśli my go nie skonsumujemy, to wówczas uczyni to za nas ktoś innym, konkurencja Klient ma prawo mieć obiekcje. Więcej, to, że je ma – winno być dla nas najlepszą wiadomością. Tylko bowiem takiego Klienta można przekonać do własnych racji, argumentów, oferty. Kogoś, kto nie artykułuje swoich uwag, obaw i zastrzeżeń nie sposób pozyskać, przekonać, jest niedostępny. Zamknięty. Bądźmy więc wdzięczni naszym Klientom za to, że są „trudni” i mają obiekcje – nie wołajmy o pomstę do nieba z racji ich oczekiwań, asertywnej postawy. Nie wykorzystujmy owej "trudności" jako alibi dla tak naprawdę własnego lenistwa, nieudolności i braku chęci (czasami umiejętności). Wręcz przeciwnie – doceńmy takiego Klienta i w efekcie naszych profesjonalnych działań pozyskajmy. Zapewniam Was, że trudny, mający obiekcje Klient – jeśli zostanie fachowo przekonany do naszej oferty - pozostanie Klientem wiernym, długofalowym, wartościowym. Warto więc nauczyć się właściwie rozpoznawać Klienta, jego potrzeby, potencjał i oczekiwania konsumenckie. Praktycznie opanować sztukę takiego budowania wzajemnych relacji z nim aby ewentualne obiekcje i zastrzeżenia nie powodowały utraty Klienta – a wręcz przeciwnie stawały się dla nas okazją do prezentacji walorów i zalet naszej oferty. Warto opanować sztukę budowania a następnie nieustannego kreowania dobrych, długotrwałych, efektywnych i zyskownych relacji z Klientem. Trudny Klient to naprawdę dobra sprzedaż. Skorzystajcie z okazji aby się o tym przekonać! Zapraszam na szkolenie: Trudny Klient=dobra sprzedaż. Zapraszam do współpracy: kontakt@marekwojciechowski.com

Zagadnienia: klient, Marek, Wojciechowski, trudny print