Metadeterminanty

blank

Szacuje się, że na świecie blisko 5 miliardów ludzi ma potencjał zakupowy powyżej 1 $ dziennie. Ocenia się, że blisko 34 miliony osób w Polsce - przynajmniej raz w tygodniu coś kupują. Jak zdobyć ich zaufanie, jak rozpoznać ich potrzeby, oczekiwania, pragnienia? Czy wszyscy Ci ludzie mają jakąś wspólną cechę, której zdefiniowania pozwoliłoby sprzedawcy właściwie formatować swoją ofertę? Tak. Mają...co nie oznacza, że jej poznanie automatycznie uczyni z Ciebie króla biznesu. Z całą pewnością jednak będzie Ci łatwiej kreować z nimi relacje handlowe. Liczba powodów, dla których ludzie kupują nie jest bowiem nieograniczona. Co więcej nie ma ich wcale tak wiele jak mogłoby się powszechnie i pozornie wydawać. Tak naprawdę są tylko trzy przyczyny ludzkich decyzji (nie tylko) konsumenckich. Dlaczego ludzie się odchudzają? Albo dbają o zdrowie. Co ich determinuje przy zakupie takiego a nie innego samochodu, laptopa, garnituru czy krążka cd? Dlaczego umawiają się na randki, wstępują w związki małżeńskie, uprawiają seks? Co sprawia, że przychodzą na koncerty, odwiedzają muzea czy spacerują po parku. Dlaczego kupują produkty czy korzystają z usług? Wszystkie te czynności, sprawy, działania łączy jedno - powód. Przyczyna takiego a nie innego działania, postępowania. Czy wiesz, że wszyscy ludzie na świecie, bez względu na wiek, płeć, miejsce zamieszkania, krąg kulturowy czy społeczny, do którego przynależą, stopień zamożności, intelektualne zaawansowanie - tak naprawdę działają na skutek tych samych metadeterminant? Bez wyjątku, wszyscy mamy te same powody, dla których robimy cokolwiek. Za kilka dni znajdziesz na tym blogu odpowiedź na fundamentalne dla współczesnej sprzedaży pytanie - czym są metadeterminanty.

Zagadnienia: sprzedaż, clienting, Wojciechowski print