Co determinuje decyzje Twoich Klientów?

blank

Wszystko co ludzie robią, czynią z jakiegoś powodu. Nic nie dzieje się bez przyczyny. Choć bywa czasami tak, że sami, świadomie nie zdajemy sobie sprawy, co determinuje nasze działanie. Nie znaczy to jednak, iż powód naszego działania realnie istnieje. Trzeba go tylko zdefiniować. Zadaj sobie te pytania i spróbuj na nie odpowiedzieć... Dlaczego ludzie się odchudzają? Albo dbają o zdrowie. Co ich determinuje przy zakupie takiego a nie innego samochodu, laptopa, garnituru czy mebla? Dlaczego umawiają się na randki, wstępują w związki małżeńskie, uprawiają seks? Co sprawia, że przychodzą na koncerty, odwiedzają muzea czy spacerują po parku? Dlaczego kupują produkty czy korzystają z usług? Te konkretnie produkty i z tych konkretnych usług? Wszystkie te czynności, sprawy, działania łączy jedno - powód. Przyczyna takiego a nie innego działania, postępowania. Czy wiesz, że wszyscy ludzie na świecie, bez względu na wiek, płeć, miejsce zamieszkania, krąg kulturowy czy społeczny, do którego przynależą, stopień zamożności, intelektualne zaawansowanie - tak naprawdę działają na skutek tych samych metadeterminant? Bez wyjątku, wszyscy mamy te same powody, dla których robimy cokolwiek. Są nimi METADETERMINANTY. Istnieją trzy główne metadeterminanty - to one sprawiają, że ludzie robią to co robią, decydują, postanawiają i kupują. Oto one: ZYSK - OBAWA - PRÓŻNOŚĆ Każda ludzka decyzja ma swoje źródło w: - potrzebie zysku, odniesienia korzyści, nie zawsze i nie tylko finansowego. - chęci ochrony przed stratą, szkodą, porażką, uniknięciem złego, straty, przeciwdziałaniem ominięcia nas przez coś fajnego, dobrego, korzystnego. - lub jest powodowana próżnością, zamiarem spełnienia marzeń, potrzebą lansu, uczestnictwa w trendzie. W zależności od tego, co jest w danej chwili, sytuacji naszą determinantą - łatwiej będzie nas przekonać do podjęcia decyzji, na przykład o zakupie, skorzystaniu z oferty czy usługi. Czytając ten wpis kierujesz się także jedną z determinant, zastanów się – którą? :)

Zagadnienia: sprzedaż, clienting, Wojciechowski print