Reklama w Google - PPC od kuchni!

blank

Kilka wskazówkek: 1.Lista słów kluczowych – ścisła tematycznie Słowa kluczowe, dobierane do tworzenia bazy dla kampanii AdWords powinny być konkretne i ściśle związane z profilem działalności firmy lub jej produktami. Należy unikać ogólników – zapewne będą powodować zwiększony ruch na stronie, jednak ich konwersja będzie niezadowalająca. 2.Lista słów kluczowych rozbudowana o synonimy Bardzo konkretne słowa kluczowe wygenerują mniej wyników (choć dadzą lepszą konwersję). Radą na to jest zwiększenie zasięgu oddziaływania reklamy, za pomocą dodania słów pokrewnych do już wybranych. Słowa w różnej odmianie, układzie, pisowni, liczbie mnogiej lub pojedynczej na pewno nie zmniejszą trafności wyników. 3.Eliminacja słów kluczowych o zbyt ogólnym znaczeniu Firmy działające na rynkach niszowych lub o zasięgu regionalnym powinny unikać słów kluczowych, które posiadają znaczenie daleko wykraczające poza docelowy segment obsługiwanego rynku. Niektóre wyrażenia, nawet jeśli są związane z branżą, powinny być eliminowane, jeśli są ogólnikami. 4.Lokalizacja, obszar działania Jeśli firma posiada zasięg regionalny należy koniecznie pamiętać, aby dobrać słowa związane bezpośrednio z obsługiwanym terytorium. Takie działanie pozwoli na ograniczenie niepożądanych wyświetleń oraz kliknięć. Istnieje możliwość określenia z góry terytorium, na którym reklama będzie wyświetlana. 5.Opcja dopasowania słów kluczowych Należy dopracować kryteria wyświetlania reklamy korzystając z opcji dopasowania słów kluczowych. Dopasowanie według wszystkich słów spowoduje wyświetlanie reklamy, gdy wszystkie słowa wpisane przez użytkownika do wyszukiwarki będą się pokrywały ze słowami kluczowymi. Dopasowanie według wyrażeń spowoduje, iż reklama będzie się pojawiała jedynie w przypadku, kiedy użytkownik użyje dokładnie takiej sekwencji słów, jaka została zastosowana przy konfiguracji reklamy. Dopasowanie wykluczające nie pozwala na wyświetlanie reklamy, gdy w wyszukiwarce zostaną wpisane wykluczające słowa kluczowe. Wykluczający status nadaje się za pomocą znaku minus przez wybranym słowem lub wyrażeniem. Działanie takie pozwala wyeliminować niepożądane wyświetlenia. 6.Grupowanie słów kluczowych Grupowanie słów kluczowych według treści jest przydatne w przypadku uzupełniania reklamy o nowe słowa kluczowe. Stanowi znaczące ułatwienie w zarządzaniu kampaniami. Dodatkowym plusem grupowania reklam jest możliwości dopasowania odpowiednio trafnej treści reklamy dla każdej z grup. Grupowanie można zastosować według produktu, oferty, kategorii lub całkowicie innej treści, powiązanej z aktualnie realizowaną kampanią. 7.Sprawdzian dla słów kluczowych Po utworzeniu listy słów kluczowych należy sprawdzić je pod względem trafności i popularności. Trafność można sprawdzić zwyczajnie wpisując wybrane słowa do wyszukiwarki i porównać tematykę wyszukanych witryn z tematyką tej, dla której tworzona jest reklama. Sprawdzanie popularności umożliwia nowe narzędzie Google, które prezentuje ilość zapytań użytkowników dla danej frazy. 8.Podanie powodu do kliknięcia w reklamę Uatrakcyjnij swoją reklamę dla użytkowników. Dodanie na przykład słowa kluczowego w treści prezentowanej reklamy sprawi, że użytkownik znacznie chętniej klika w taką reklamę, gdyż sprawia ona wrażenie najbardziej trafnej. Podnoszenie współczynnika CTR to jeden z głównych elementów optymalizacji kampanii. 9.Użytkownik musi trafić tam gdzie się tego spodziewa Ogromne znaczenie na współczynnik odrzuceń na stronie docelowej (a więc jej otworzenie i bezpośrednie opuszczenie) ma dopasowanie docelowej podstrony do treści reklamy. Oznacza to, iż należy stworzyć bezpośrednie połączenie pomiędzy reklamą a podstroną serwisu, której dotyczy treść reklamy. Klikając w reklamę użytkownik powinien od razu znaleźć to czego poszukiwał. 10.Monitorowanie Uruchomienie kampanii to dopiero połowa sukcesu. Bez skutecznego monitorowania prowadzonej kampanii, wyciągania wniosków na podstawie statystyk, mierzenia wyników, dopracowywania słów, budżetów optymalizacja, a więc zmniejszanie kosztów przy jednoczesnym zwiększaniu efektywności będzie niemożliwe. Chcesz uzyskać więcej informacji? Po prostu napisz! Marcin Stańdo marcin.stando@netarch.com.pl Opracowanie na podstawie materiałów Google.

Zagadnienia: pozycjonowanie, adWords, płatne linki, reklama google print