Pozycjonowanie to ściema - mity które musisz poznać

blank

Pozycjonowanie to ściema, tego typu przeświadczenie towarzyszyło wielu właścicielom stron jeszcze kilka lat temu. Jednak kiedy kiedy okazało się, iż wyszukiwarki umożliwiają "dostarczanie" nowych użytkowników, ten fakt stał się mitem.

W chwili obecnej do coraz większej liczby właścicieli stron dociera, że nie będąc widocznym w wyszukiwarce nie mają zbyt dużych szans na powodzenie i walkę z konkurencją. Może są to mocne słowa, ale sądzę, że wielu użytkowników mogło przekonać się o tym na własnej skórze, szczególnie jeśli rozpoczynali biznes i Internet miał być ich głównym "kanałem dystrybucji".

Każdy z nas słyszał i czytał o ciekawostkach związanych z pozycjonowaniem, które próbowały nam otworzyć oczy na to by lepiej zacząć się pozycjonować. Ale czy to wszystko co czytałeś lub słyszałeś to nie są tylko „bajki” opowiadane przez kilka osób chcących nabić Ciebie w butelkę.


Oto kilka mitów tyczących się głównie zasad pozycjonowania w Google.

  • Musisz stworzyć Google sitemap, aby wyszukiwarka Ciebie znalazła
    Jeśli stworzyłeś swoją stronę prawidłowo i jest ona przyjazna dla robotów (wyszukiwarek), wówczas nie jest to najważniejsza rzecz, która musi być stworzona przez Ciebie aby uzyskać wysoką pozycję w wyszukiwarkach.
  • Headers H1… musisz w nich "ukrywać" słowa kluczowe
    Ciężko jest ten mit obalić jak również nadal w nim trwać. Większość ludzi twierdzi, że jest to bardzo ważny czynnik wpływający na wzmocnienie słów kluczowych, które nas interesują. Jill Whalen na podstawie swoich doświadczeń stwierdza, iż nie mają one znaczenia w kwestii wzmacniania pozycji.
  • Słowa kluczowe w meta tagach muszę być użyte na stronie
    Wiele osób głosi, że aby słowa kluczowe miały znaczenie muszą zawierać się w keywords (meta tag) jak również w treści stron. Jest to jednak już w większości przypadków nieprawda, w szczególności jeśli mówimy o Google. Ta wyszukiwarka od dłuższego czasu nie uwzględnia meta tagów w kryteriach wyszukiwania i głównie bazuje na treści znajdującej się na stronie, nie mówię tutaj o "title".
  • Mając całą stronę we flashu masz dużo mniejsze szanse na wysokie pozycje
    To może było prawdą kilka lat temu, jednak w chwili obecnej kiedy robot potrafi również odczytać tekst z swf jest możliwość pozycjonowania strony we flashu. Oczywiście wypozycjonowanie jej wymaga dużo większych nakładów pracy, ale jest to już możliwe.
po więcej informacji zapraszam do serwisu dla pozycjonerów http://TwojaPozycja.pl

Zagadnienia: pozycjonowanie, SEO, google, twojapozycja.pl print