Biggest Brands

blank

The Telegraph opublikował w dniu dzisiejszym listę najwyżej wycenianych brandów na świecie. 1. Coca Cola - 71,9 bn$ 2. IBM - 70 bn $ 3. Microsoft - 59,1 bn$ 4. Google - 55,3 bn$, wzrost od 2009r. z miejsca 7 5. GE - 43 bn$, spadek od 2009r. z miejsca 4 6. McDonalds - 35,6 bn$ 7. Intel - 35,2 bn$, wzrost od 2009r. z miejsca 9 8. Apple - 33,5 bn$, wzrost od 2009r. z miejsca 20! 9. Disney - 29 bn$, wzrost od 2009r. z miejsca 10 10. HP - 28,5 bn$, wzrost od 2009r. z miejsca 11 11. HSBC - 11,8 bn$, wzrost od 2009r. z miejsca 32! Herosi zajmujący trzy pierwsze miejsca piastują je niezmiennie od kilku lat, nie poddają się wahaniom koniunkturalnym, kryzysowi ani konkurencji. Co więcej, ich wartość wciąż rośnie, a rozpoznawalność spontaniczna ma tendencję wzrostową. Są to wyniki nieosiągalne dla polskich marek, ale też nie o to chodzi, by mierzyć się z najlepszymi. Obserwować, czerpać inspirację, dokonywać benchmarku – owszem! Natomiast należy podglądać, obserwować, mieć wzorce marek w swoich kategoriach. Polski marki coraz śmielej podchodzą do pozytywnie „agresywnych” akcji promujących, wychodzą z zaściankowości, tworzą strategie budowania marki i zwiększania jej świadomości często na poziomie kampanii międzynarodowych, śmiałe, odważne, koncepcyjnie zaskakujące. Przedłużający się kryzys najprawdopodobniej osłabi lub przesunie w czasie niektóre działania w zakresie rozbudowy marki, by później ze zdwojoną (mam nadzieję) siłą firmy mogły powrócić do tychże działań sprzed załamania kryzysowego. I na to czekamy. www.magdalenamikorska.pl

Zagadnienia: strategia, marka, brand, wycena print