Duch kreatywności... Kiedy?

blank

Czytając „Manifest Wikingów”, wynotowałem kilka cennych uwag o fenomenach skandynawskich marek – Nokia, Absolut, IKEA, Electrolux... Autorzy wymienili cenne elementy filozofii biznesowej sąsiadów z północy. Piszą m. in. o potrzebie przeznaczania czasu na myślenie. To brzmi … Tak, tak. Potrzebujemy w biznesie czasu na kreację. A kreacja potrzebuje refleksji. Dlatego też zachęcają nas, aby w wolnych chwilach (podróż, czekanie, postój) nie martwić się, jak zagospodarować ten czas, ale wykorzystać go na refleksję i robienie innych rzeczy. Czytamy: „ Czas przestojów – w samolotach czy pociągach podczas oczekiwania czy spaceru – powinien być wykorzystywany do wszystkiego z wyjątkiem rzeczy efektywnych. To czas na marzenia, na wygłupianie się, podróżowanie w myślach... czytanie ekstrawaganckiej książki, rozmawianie z nieznajomymi... Czas przestoju to chwile, kiedy Twoja kreatywność jest szczytowa”. Zatem – śmiało – bądźmy kreatywni, nie czekając na weekend. Manifest Wikingów - zob. sam: http://www.tolle.pl/pozycja/manifest-wikingow?pp=485

Zagadnienia: Rozwój, kreatywność, zarządzanie czasem, skandynawia print