Wzrasta popularność marketingowych rozwiązań mobilnych

blank

Marketing mobilny staje się obecnie na jedną z najbardziej dynamicznych dziedzin usług marketingowych. Firmy takie jak KOMTEK wykorzystują jako narzędzie komunikacji głównie telefony komórkowe, używane już powszechnie przez Polaków. Podstawową zaletą tego typu działania jest precyzyjne dotarcie do odbiorcy poprzez stworzenie bezpośredniej i szybkiej relacji z adresatem komunikatu. Marketing mobilny pojawił się na rynku wraz ze wzrostem popularności krótkich wiadomości tekstowych SMS, wypierając inne, bardziej tradycyjne formy marketingu. Obecnie wśród wykorzystywanych do działań marketingowych narzędzi oprócz wiadomości SMS i MMS znajdują się m.in. technologie WAP, nośniki reklamowe z funkcją Bluetooth, Java, czy videostreaming. Malejące koszty oraz zwiększenie szybkości przesyłania danych przyczyniły się do znacznego rozwoju rynku usług mobilnych. Rozwiązania mobilne w marketingu i reklamie pozwalają na szybkie dotarcie do wyselekcjonowanego klienta, działając równocześnie na skalę masową. Koszty dotarcia do adresata są stosunkowo niskie, a efektywność działania bardzo wysoka. Korzyści stosowania tego typu rozwiązań to przede wszystkim fakt, iż odbiorca jest prawie zawsze i wszędzie w zasięgu sieci, co pozwala na natychmiastowe i precyzyjne dotarcie do grupy docelowej. Komunikat powinien być spersonalizowany i elastyczny, co podnosi skuteczność przekazu. Do najbardziej nowatorskich dostawców rozwiązań mobilnych w Polsce należy obecnie utworzona w 2009 roku firma KOMTEK. Oferuje narzędzia i usługi pozwalające na wdrażanie efektywnych programów motywacyjnych, sprawne przeprowadzanie akcji promocyjnych, badań rynkowych oraz szkoleń. Pracownicy firmy posiadają długoletnie doświadczenie w sprzedaży, marketingu, badaniach rynkowych oraz bogatą praktykę szkoleniową. W ostatnim czasie firma wprowadziła do swej oferty innowacyjną platformę e-KOMTEK™, która ułatwia zarządzanie środowiskiem osób zaangażowanych w sprzedaż produktów lub usług. „Nasze rozwiązania, takie jak platforma e-KOMTEK™, wykorzystują w pełni całą gamę narzędzi mobilnych. Zindywidualizowane działania są najskuteczniejsze, dlatego dla specyficznego produktu czy formy sprzedaży jesteśmy w stanie przygotować pakiet usług dostosowany do jego szczególnych wymagań” – mówi Michał Tymczyszyn, Prezes firmy KOMTEK. Penetracja rynku urządzeń mobilnych przekroczyła już w Polsce 100 procent. Wg danych UKE 84,9% Polaków deklaruje posiadanie telefonu komórkowego, coraz więcej użytkowników korzysta także z dostępu do sieci, zwłaszcza za sprawą popularnych smartfonów. Dzięki tak dużemu nasyceniu urządzeniami mobilnymi, rynek marketingowych rozwiązań mobilnych ma ogromny

Zagadnienia: urządzenia mobilne, trade marketing, marketing mobilny, platformy mobilne print