Jak wykorzystać umiejętności marketingowe, aby przyciągnąć talenty?

Jak wykorzystać umiejętności marketingowe, aby przyciągnąć talenty?

W jaki sposób wykorzystać wiedzę marketingową do rekrutowania talentów? Takie umiejętności mogą okazać się bardzo przydatne w przyciąganiu talentów.

Funkcjonujemy w czasach, kiedy wszystkie procesy biznesowe chce się realizować szybciej, lepiej i bardziej skutecznie. W obecnej sytuacji, kiedy na rynku pracy brakuje wykwalifikowanych pracowników, przyciąganie talentów od pozycji startowej nigdy nie było tak istotne.

W jaki sposób firmy mogą wprowadzić większy ruch na swoich stronach kariery i pozyskać większą liczbę talentów? Oraz - co ważniejsze - w jaki sposób firma może zagwarantować pozytywne doświadczenie każdemu, kto będzie starał się w niej o pracę?

Postaw na prostotę

Wielu kandydatów skarży się na konieczność wypełniania bardzo długich i złożonych formularzy aplikacyjnych. Kluczem do uniknięcia straty dużej liczby kandydatów na etapie uzupełniania formularza jest skonstruowanie go w możliwie najprostszej formie. Dzisiejszy kandydat chce przejść przez proces wstępnej rekrutacji szybko i bezboleśnie. Dużym ułatwieniem jest umożliwienie pobrania kluczowych informacji z profilu na LinkedIn lub z załączonego CV. Ponadto, stworzenie sieci kandydatów pozwala zaoszczędzić czas, kiedy nowy pracownik rzeczywiście będzie potrzebny. W ten sposób kiedy stanowisko będzie dostępne, wystarczy jedynie zawęzić wybór.

Zwróć uwagę na atrakcyjność

Dzisiejsze pokolenie pracowników oczekuje, że pracodawcy będą starać się zaprezentować firmę za jak najlepszej strony, aby stała się w oczach kandydatów atrakcyjnym miejscem pracy. Dlatego warto upewnić się, że kultura korporacyjną firmy jest widoczna w ogłoszeniach zamieszczanych na portalach pracy i na stronie firmowej. Korzystaj z blogów, nagrań wideo czy instagrama, aby opowiedzieć historię firmy z pracowniczego punktu widzenia. Kandydaci będą postrzegać Twoją firmę jako interaktywne i angażujące miejsce. Co prawda nie każdy pracodawca dysponuje takimi korzyściami, jak np. Apple czy Miscrosoft, ale jeśli jest w stanie zaplanować programy atrakcyjne dla pokolenia Millenium (zielone inicjatywy, pracowniczy serwis społecznościowy), powinien podkreślać ten fakt w komunikacji z pokoleniem Millenium.

Spersonalizuj przekaz

Warto pamiętać o tym, że każdy z kandydatów jest kimś więcej niż kolejnym numerem nadesłanej aplikacji. To jednostki, które poświęciły trochę czasu i wysiłku, aby znaleźć ogłoszenie i zaaplikować; dlatego warto zachęcić kandydatów, aby spojrzeli na firmę przychylnie komunikując się z nimi w sposób spersonalizowany i w ustalonych ramach czasowych. Ponadto, zadowolony kandydat może okazać się w przyszłości zadowolonym pracownikiem - dobrze więc poświęcić chwilę czasu na indywidualną odpowiedź skierowaną do każdego z kandydatów.






Zagadnienia: marketing, zarządzanie talentami, pokolenie Y print