Content Marketing w 5 krokach [infografika]

Content Marketing w 5 krokach [infografika]

Content Marketing to skuteczna strategia przyciągania tysięcy potencjalnych klientów. Dowiedz się w jaki sposób stworzyć sprawną fabrykę content marketingu w Twojej firmie.

Według raportu Content Marketing Institute B2B Content Marketing 2014 Benchmarks, Budgets and Trends – Northern America 93% firm Ameryki Północnej używa Content Marketingu. Również w Polsce zauważyć możemy stale rosnące zainteresowanie tą tematyką. Nic w tym dziwnego, w końcu codziennie w sieci udostępnia się więcej niż 27 milionów różnorodnych treści. Content był, jest i zapewne długo jeszcze będzie królem.

Uzmysłowienie sobie jak ważna jest strategia content marketingowa to jednak nie wszystko. Odpowiednio musimy zaplanować wprowadzenie marketingu treści, tak by prowadzić spójne i przemyślane działania, które bez problemu trafią do naszej grupy docelowej.

W tym właśnie celu stworzyliśmy infografikę „Fabryka Content Marketingu”, która pozwala przeanalizować poszczególne etapy tworzenia treści, w tym odpowiednio się do tego procesu przygotować.

Zanim zaczniesz produkować treść powinieneś odpowiednio zaplanować swoje działania i przygotować się do marketingu treści:

  • Ustal jakie chcesz osiągnąć cele

To z pozoru proste zadanie pozwoli Ci zmierzyć efekty Twoich działań oraz po pewnym czasie sprawdzić czy prowadzona strategia się sprawdza.

  • Określ swoją grupe docelową

Nie wszystkie działania są odpowiednie dla wszystkich grup docelowych. Dokładnie zastanów się do kogo chcesz dotrzeć.

  • Stwórz swoją buyer personę

Kiedy już jasno określimy naszą grupę docelową powinniśmy zastanowić się nad tworzeniem person czyli fikcyjnych, wirtualnych postaci reprezentujących wybrany segment odbiorców.

Dzięki stworzeniu „idealnego”, rzeczywistego odbiorcy łatwiej będzie nam sobie wyobrazić jak się zachowuje i w jaki sposób podejmuje decyzje. Często nadaje mu się imię i „ludzką twarz”. Buyer persona to coś więcej niż profil klienta. To profil dzięki, któremu spróbujemy zrozumieć co kieruje naszym odbiorcą i dlaczego.

  • Wybierz tematy, które chcesz publikować

Mając jasno określoną grupę docelową oraz profil buyer persona z łatwością powinieneś zdefiniować na jakiej tematyce powinieneś się skupić. Dokładnie zastanów się nie tylko nad tą bezpośrednio związaną z Twoją branża ale też szeroko rozumianą tematyką lifestyle’ową.

  • Stwórz kalendarz publikacji

Marketing treści nie jest krótkookresowym działaniem lecz strategią długookresową mająca na celu przyciągnięcie, pozyskanie oraz utrzymanie Klienta. Jednym z pomocnych narzędzi ułatwiającym prace nad prowadzonymi działaniami jest plan publikacji nazywany również kalendarzem publikacji. Dobrze przygotowany kalendarz powinien zawierać daty publikacji, tytuły artykułów, kanały ich dystrybucji oraz odbiorców, nasze buyer persony.

Dopełnieniem prowadzonych działań powinna być również Twoja regularność. Dokładnie określ częstotliwość publikacji i staraj się ją utrzymywać. Dzięki temu Twoi odbiorcy będą mogli przewidzieć kiedy pojawi się Twoja nowa treść.

Dowiedz się więcej na temat etapów marketingu treści z naszej infografiki i stwórz sprawną fabrykę content marketingu.


Infografika stworzona przez GetFound.pl

Zagadnienia: Inbound Marketing, content marketing, marketing treści print