Pozycjonowanie to nie wszystko

blank

Zastanawia mnie, dlaczego tak wiele firm inwestuje w pozycjonowanie strony, nie dbając równocześnie o interesującą zawartość i dobrą nawigację w serwisie. Przecież celem istnienia większości serwisów jest przełożenie wygenerowanego ruchu na działania. A tego nie da się osiągnąć bez dobrze zaprojektowanej strony i odpowiednich tekstów, które jednocześnie informują i sprzedają. Kiedy ktoś już wejdzie na nową stronę raczej nie poruszy go fakt, że strona znalazła się najwyżej w rezultatach wyszukiwania dla danego słowa kluczowego. Najprawdopodobniej szybko poszuka wtedy odpowiedzi na pytania: Czy jestem we właściwym miejscu? Czy znajdę tutaj to, czego szukam? Myślę, że taka osoba najpierw po prostu rzuci okiem na teksty i menu. Przeczyta całość, jeżeli znajdzie słowa, które przyciągną jej uwagę. Jeżeli uzna, że warto. Najważniejszym elementem serwisu jest strona główna. Zwykle to ona ma więcej wejść, niż jakakolwiek inna strona serwisu. Choć użytkownicy nie zawsze zaczynają lekturę serwisu od strony głównej, odwiedzając nową stronę zwykle przechodzą na stronę główną. Po to, żeby sprawdzić, co cała witryna ma im do zaoferowania. Wbrew pozorom, przyciągnięcie uwagi internautów i przekonanie ich, że warto czytać dalej nie jest tak proste, jak by się mogło wydawać. Na to, czy się to uda, wpływ ma całe mnóstwo czynników. W artykule „8 sposobów na skuteczną stronę główną” zebrałam te, które sama uważam za najważniejsze. Zachęcam do lektury. Artykuł znajdziesz tutaj: http://www-copywriting.pl/articles.php.

Zagadnienia: marketing internetowy, teksty marketingowe, copywriting, optymalizacja serwisów internetowych print