Jak zainteresować informacją

blank

Niedawno pracowałam nad tekstami do serwisu internetowego opisującego, między innymi, dostępne opcje pewnego oprogramowania. Sporą część serwisu internetowego stanowiły, z konieczności, po prostu informacje, niezbędne do tego, żeby czytelnik uzyskał potrzebną mu wiedzę o dostępnych opcjach oferty. Podobnie bywa w innych, dużych serwisach internetowych, gdzie, oprócz perswazyjnie napisanych stron sprzedażowych, spora część stron wewnętrznych to po prostu konieczne informacje o cechach produktów lub usług. Z moich obserwacji wynika, że takie teksty rzadko pisane są w interesujący, angażujący uwagę czytelników sposób. A to może łatwo przyczynić się do ich odejścia z serwisu. Jak napisać takie teksty, żeby potencjalni klienci czytali je z zainteresowaniem? Jak ich zachęcić do przeczytania dziesiątek opcji rozwiązań informatycznych lub dostępnych opcji ubezpieczeń? Najprostszy, moim zdaniem, sposób to pokazanie potencjalnym klientom, jaki związek mają informacje, które chcemy przedstawić, z ich życiem zawodowym lub prywatnym. Po pierwsze, uświadomić czytelnikom, jakie problemy znajomość tych informacji pomoże im rozwiązać. Dobrym sposobem jest rozpoczęcie tekstu od pytania lub przedstawienie przykładu z życia, który ilustruje dany problem. To może sprowokować u potencjalnego klienta chwilę zastanowienia nad tym, czy on też jest w podobnej sytuacjii i często, uświadomienie sobie, że rzeczywiście potrzebuje tych informacji. Po drugie, zastanowić się, jakiej wiedzy może brakować czytelnikom i zacząć tekst od tych właśnie informacji. Przykładowo, klienci już wiedzą, że potrzebne im jest ubezpieczenie, ale nie wiedzą, które jest dla nich najlepsze. Warto wtedy zacząć od informacji o tym, do kogo w szczególności kierowana jest określona opcja i dlaczego. Wiele firm wydaje się nie doceniać znaczenia stron informacyjnych. A to właśnie ciekawie przedstawione szczegółowe informacje o produkcie lub usłudze mogą być miejscem podjęcia ostatecznej decyzji o zakupie lub rezygnacji z niego.

Zagadnienia: teksty marketingowe, teksty do serwisu internetowego, teksty informacyjne, teksty sprzedażowe print