Ile może interesujący e-mail?

blank

Przy ogromnej ilości spamu, która każdego dnia trafia do skrzynek, wiele osób wątpi w skuteczność e-mail marketingu. Tak jak dyrektor prężnie rozwijającej się firmy zatrudniającej kilkadziesiąt osób, który zlecił mi napisanie tekstu do mailingu tradycyjnego. Powiedział, że w ogóle nie wykorzystuje w firmie e-mail marketingu, bo jest nieskuteczny. "Sam mam w skrzynce jakieś 2000 nieprzeczytanych wiadomości" - stwierdził. Dlaczego jest przekonany o niskiej skuteczności e-mail marketingu? Przecież, jak pokazują statystyki amerykańskiego stowarzyszenia Direct Marketing Association, zwrot z pieniędzy zainwestowanych w e-mail marketing jest wyższy niż z inwestycji w jakąkolwiek inną formę marketingu bezpośredniego... Być może dlatego, że z e-mail marketingiem często mylona jest sprzedaż za pośrednictwem e-maila. Co dzieje się, kiedy firma traktuje e-mail jako narzędzie służące do wysyłania stricte promocyjnych wiadomości? Jeżeli jedynymi wiadomościami, jakie grupa docelowa otrzymuje są e-maile typu "ostatnie dni promocji" czy "kup 2 za cenę 1" nie można mówić o e-mail marketingu - raczej o sprzedaży za pośrednictwem e-maila. E-maile, które zachęcają do sprzedaży zainteresują tylko grupę osób już zdecydowanych na zakup. Dla całej reszty, która może będzie gotowa do zakupów w przyszłości - są bezwartościowe. Jest mała szansa, że ta grupa kupi coś od takiego nadawcy teraz lub w przyszłości. A mogłaby, gdyby e-maile, jakie otrzymuje, były odpowiedzią na jej potrzeby. O e-mail marketingu można mówić, kiedy firma robi coś poza wysyłaniem czysto promocyjnych wiadomości. Na przykład, dostarcza grupie docelowej interesujące, wartościowe informacje, związane z produktami lub usługami, jakie oferuje. Ciekawe informacje o tym, jak na wdrożeniu usług lub wykorzystaniu produktów oferowanych przez firmę skorzystały inne organizacje mogą uświadomić Twojej grupie docelowej, że rozwiązanie problemów, które dotychczas ignorowała może stać się dla niej źródłem istotnych oszczędności. A ta wiedza może ją skłonić do skorzystania z dodatkowej usługi lub zakupu dodatkowego produktu i znacząco podnieść przychody Twojej firmy. Wyjaśnienie różnych zagadnień związanych z zakupem produktów lub usług sprawi, że grupa docelowa przekona się, że ma do czynienia z profesjonalną firmą, a przy okazji pozbędzie się wątpliwości, jakie do tej pory miała w kwestii zakupu oferowanych rozwiązań. Żeby stworzyć ciekawe, angażujące czytelników e-maile trzeba poświęcić trochę czasu i zasobów. Nagrodą jest zaistnienie w świadomości odbiorców jako firma, która zamiast tylko sprzedawać oferuje rzeczywistą pomoc w rozwiązywaniu ich problemów. A to często przekłada się na sprzedaż - kiedy potencjalny klient będzie zdecydowany na zakup, wybierze firmę, która zaoferuje mu najkorzystniejszą relację jakości do ceny. Wysokiej jakości e-mail marketing to również sposób na zwiększenie wartości pojedynczego zamówienia. Wyjaśniając klientom w e-mailach, jak wiele trudu sobie zadajesz, żeby każdy z nich był zadowolony ze współpracy z Tobą, wytłumaczysz również, jaka jest rzeczywista wartość Twojej usługi. Dzięki temu, masz szansę przekonać ich, że u Ciebie warto zapłacić nieco więcej niż u konkurencji. Im bardziej interesujące, użyteczne i wartościowe Twoje e-maile, tym częściej będą czytane i tym większy odsetek grupy docelowej zdecyduje się na zakupy właśnie w Twojej firmie.

Zagadnienia: e-marketing, e-mail marketing, copywriting, pisanie tekstów print