Coaching dla menedżerów ( część 1 ) – czyli słuchaj, motywuj i zwiększ potencjał zespołu

Coaching dla menedżerów ( część 1 ) – czyli słuchaj, motywuj i zwiększ potencjał zespołu

Najsilniej utrwalają się obrazy, które często i wyraźnie powtarzamy. Jeśli szef, mówiąc o naszej pracy, ciągle wypowiada słowo „kontrola”, to wzmacnia systemy kontrolne, a nie jakość pracy, na czym mu podobno zależy.

Coaching to skuteczna metoda pomagania innym w uczeniu się oraz osiąganiu pożądanych wyników i sukcesów. Zasady coachingu można stosować w różnych środowiskach i sytuacjach. Istnieją przecież coache sportu, pisania, głosu, finansów i inni.

Jednak moje szkolenia i artykuły skierowane są do ściśle określonej grupy – do osób, które chcą być perfekcyjne w swoim miejscu pracy.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć czym jest coaching i wybadać jego potencjał, by następnie go wykorzystać albo postanowiłeś rozwijać się w tym kierunku to zachęcam do zapoznania się z moimi kolejnymi artykułami i kontaktu w celu zgłębienia wiedzy w tym zakresie.

Coaching u każdego z nas potrafi wydobyć na powierzchnię, uaktywnić i włączyć potrzebne działania. Ludzie z natury są leniwi – trzeba ich kontrolować i krytykować, by dobrze pracowali. Mobilizują się dopiero wtedy, kiedy mają „nóż na gardle”, albo wtedy kiedy szef wytknie im palcem błędy.

Najsilniej utrwalają się obrazy, które często i wyraźnie powtarzamy. Najsilniej utrwalają się obrazy, które często i wyraźnie powtarzamy. Jeśli szef, mówiąc o naszej pracy, ciągle wypowiada słowo „kontrola”, to wzmacnia systemy kontrolne, a nie jakość pracy, na czym mu podobno zależy. Jakość polepszy się, gdy uda mu się utrwalić pozytywne obrazy, słowa i wzorce, takie, które motywują i służą osiągnięciu sukcesu. Jakość polepszy się, gdy uda mu się utrwalić pozytywne obrazy, słowa i wzorce, takie, które motywują i służą osiągnięciu sukcesu.

Niestety, już od najmłodszych lat wbija się nam negatywne przekonania. Nauczyciel podkreśla czerwonym długopisem błędy. W ten sposób umacnia w nas przekonanie, że „jestem słabym uczniem”.

Słabymi uczniami byli Einstein, Edison, Churchil i setki innych!!! Podobne nawyki mają nasi szefowie i my wobec siebie samych, członków rodzin i dzieci.

 

- Czy to znaczy, że szef powinien cały czas głaskać nas po głowie i chwalić?

 

- Tak. I uczyć jak rozwiązywać problemy, jakimi sposobami wychodzić z kłopotów. Powinien wiedzieć, jak u każdego pracownika indywidualnie uruchamiać najlepsze strategie działania. Jeśli tego nie robi, wcześniej czy później „robotyzuje’’ pracownika, a tym samym traci jego zaangażowanie, energię, dobre pomysły, czyli po prostu dobrą pracę. Oczywiście efekty pracy „człowieka pod presją” wciąż mogą być zadowalające.

 

W obecnych czasach odchodzi się od modelu kapitalizmu w którym pracownik jest anonimowym trybikiem. Stawia się na zespoły pracownicze w których liczy się odpowiedzialność każdego za efekt końcowy i rozwój całego zespołu oraz każdego z osobna.

Okazuje się, że tak jest szybciej, taniej i efektywniej.

 

W tym pomaga busines, coaching i executive coaching organizowany dla menedżerów.

 

O tym i wielu innych sprawach oraz elementach coachingu dla menedżerów, takich jak świadomość, umiejętności, zastosowanie i działanie , będę pisał w swoich następnych artykułach do przeczytania których już dzisiaj zapraszam.

 

 

 

 

Pozdrawiam Jerzy Caban

Zagadnienia: coaching, manager, dse print