Schemat rozmowy

blank

Pisaliśmy ostatnio jak powinien wyglądać skrypt. Pisałem o schemacie za którym można iść. W schemacie miało się znaleźć przedstawienie, zainteresowanie i umówienie się. 1. Przedstawienie się. Musi być krótkie – imię i nazwisko wraz z firmą. Firma lub marka, której używasz musi być rozpoznawalna. Osoba, która z tobą rozmawia nie zna cię i jedynym jej odwołaniem jest właśnie marka o której coś wie. Marka jest swego rodzaju “kotwicą”, dzięki której, łatwiej jest znaleźć grunt do rozmowy z klientem. Klient kojarzy markę więc w głowie może wyobrazić sobie, że rozmawia jeśli nie z osobą, to chociaż z Logo. Problemem może być jeśli dzwonisz z Firmy X, która jest mało znaną firmą. Jeśli jest tak, klient będzie mniej skłonny z tobą rozmawiać z prostego powodu – dzwonisz z nieznanej firmy i w jego głowie nie znajdziesz żadnej “kotwicy”. Dlatego warto się wspomóc firmą pokrewną lub firmą którą obsługujemy. 2. Zainteresowanie Musi być krótkie. Dwa zdania. Klient wie skąd dzwonisz, teraz musi wiedzieć dlaczego. Masz dla niego produkt lub usługę. Więc powiedz mu że masz dany produkt i czy jest zainteresowany. Nie tłumacz nic więc. Albo jest zainteresowany, albo nie. Więc kwestia zainteresowana to kilka zdań: “Zajmuje się sprzedaż produktu X ” 3. Umówienie się To kolejne zdanie. Więc łącznie mamy trzy-cztery zdania. Umówienie to oczywiście pytanie “miałby Pan czas się ze mną spotkać?”. Dlaczego nie warto przedstawiać produktu w trakcje rozmowy telefonicznej? Bardzo ważne jest by nie zdradzać wszystkiego podczas rozmowy telefonicznej. Dlaczego? Jeśli teraz powiesz wszystko klientowi dlaczego ma on chcieć się z Tobą spotkać? Właśnie dowiedział się co daje twój produkt, ile kosztuje i czemu ma służyć. A w trakcje takiej rozmowy ciężko jest się dowiedzieć o jego potrzebach. Dlatego też im więcej możesz zostaw na spotkanie i zdradzaj jak najmniej. Oczywiście to nie jest jeszcze koniec rad w sprawie telemarketingu i przypominam, że mówimy tutaj tylko o umawianiu się przez telefon a nie o samej sprzedaży. Artykuł pochodzi z bloga Skuteczne Techniki Sprzedaży www.skutecznetechnikisprzedazy.pl

Zagadnienia: sprzedaż, Rozwój, negocjacje, techniki print