Przygotowanie do rozmowy

blank

Wspominaliśmy ostatnio o przygotowaniu do rozmowy i myślę, że warto już napocząć ten temat. Wbrew pozorom jest to duży problem wśród zawodowych sprzedawców: czy to przez wzgląd na brak czasu, czy przez wzgląd na brak chęci często zdarza się, że na rozmowę sprzedażową idziemy nieprzygotowani. Zdaje się nam, że znając już dobrze produkt wiemy już wszystko - utrzymuje nas w takim przekonaniu fakt, że już wiele sprzedaliśmy i uważamy że znamy nawyki, przyzwyczajenia i potrzeby każdego klienta. Co należy więc zrobić by dobrze przygotować się do rozmowy? Należy się trochę pobawić w odgrywanie roli klienta. Wejdź w jego skórę i jego oczami spróbuj zobaczyć jego otoczenie: konkurencję, klientów, zagrożenia i możliwości. Następnie wyobraź sobie, że jest na twojej rozmowie sprzedawca i chce sprzedać ci twój produkt a następnie spróbuj go zasypać pytaniami, wątpliwościami i obiekcjami i oczywiście zapisz to wszystko. Wtedy możesz z powrotem przejść do roli sprzedawcy. Zapewne zapisałeś wiele uwag na temat produktu, niepewności z nim związanych, z ceną, sprawdzalnością produktu itp. Prawda? To ćwiczenie pomoże ci nie tylko w przygotowaniu się do rozmowy i zwiększenia jej efektywności, ale pomaga również w dalszych etapach po sprzedażowych takich jak utrzymywanie kontaktu z klientem. Oczywiście takie ćwiczenie daje większe efekty, jeśli twoje wiadomości na temat klienta są prawdziwe. Tak więc ponownie wracamy do punktu pierwsze i najważniejszego: wiedza.

Zagadnienia: sprzedaż, techniki print