Ochrona interesów konsumentów

blank

Co roku UOKiK ogłasza konkurs na obsługę infolinii konsumenckiej. W 2010 r. telefony odbierali pracownicy Stowarzyszenia Konsumentów Polskich. Na rok 2011 przetarg wygrała Federacja Konsumentów. Każdorazowo pojawienie się nowego operatora oznacza nowy numer infolinii. Ciekawą strategią jest, że właścicielem numeru nie jest UOKIK tylko operator usługi. To znaczy, że co roku numer może być inny. Co roku konsumenci muszą wyszukać nowy numer. To na pewno nie jest ułatwienie. W roku 2010 eksperci zatrudnieni w infolinii udzielili ponad 33 tys. porad prawnych. To około 100 porad dziennie. Ponadto wysłano 5 tys. odpowiedzi emailem. To tylko 13 dziennie. Oglądając stronę zwycięscy przetargu http://www.federacja-konsumentow.org.pl, można mieć nadzieje że ta ilość się powiększy. Działa bowiem duża sieć oddziałów regionalnych. Aby się dodzwonić, trzeba wybierać na 800 007 707 z telefonów komórkowych i stacjonarnych. Kiedy się dodzwonimy, można skorzystać z porady. Prawnicy odpowiadają na pytania od poniedziałku do piątku od 9.00 do 17.00. Z infolinia nie mogą korzystać firmy. Dodatkowo można skorzystać z możliwości rozmowy z prawnikiem przez Skype. Najczęściej zgłaszane sprawy to: zwroty, reklamacje, turystyka i kredyty. Firma która przegrała przetarg, poinformowała, że od dnia 1 stycznia 2011 roku zawieszona zostaje działalność Infolinii Konsumenckiej Stowarzyszenia Konsumentów Polskich, ze względu na brak finansowania ze środków Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Na stronie stowarzyszenia nie ma mowy pod jakim numerem działa nowa infolinia. Jednocześnie stowarzyszenie zaprasza do współpracy organizacje zainteresowane sponsorowaniem działalności Infolinii. Wątpliwe aby były to firmy, bo to na nie skarżą się konsumenci. No chyba, ze istnieje ideał firmy, dla której klient jest ważniejszy niż jego pieniądze.

Zagadnienia: konsumenci, porady, obsługa prawna, infolinie print