2010 – co nowego na rynku domen?

blank

Kryzys podobno ma się ku końcowi. Rynek drgnął, nowy rok zapowiada się w gospodarce więcej niż ciekawie. Giełda AfterMarket.pl rozpoczęła rok inicjując program partnerski. Oferta jest skierowana zarówno dla rejestratorów domen jak i właścicieli stron. Jak wygląda to rozwiązanie? Rejestratorzy umieszczają na swoich stronach moduł, który integruje ich system rejestracji domen z wyszukiwaniem i sprzedażą domen na rynku wtórnym – giełdzie AfterMarket. Użytkownik, wpisując nazwę domeny, jeśli jest już zarejestrowana otrzymuje obecnie komunikat, że domena jest niedostępna. Po integracji z AfterMarket.pl jeśli pożądana przez użytkownika domena będzie dostępna na giełdzie, klient zobaczy przycisk „Kup teraz”, czyli operacja będzie niemal identyczna jak przy rejestracji domeny. Natomiast w przypadku, jeśli dana domena nie będzie wystawiona na sprzedaż, będą proponowane domeny podobne, zawierające to samo słowo. Np. jeśli klient poszukuje domeny "hosting.pl", system podpowie mu nazwy jak "darmowyhosting.pl" czy "ehosting.pl". Cały ten mechanizm jest ukryty, odwiedzający stronę jest przekonany, że domeny wtórne i pierwotne kupuje w tej samej firmie. Wszystko bowiem odbywa się pod marką rejestratora. Rozwiązanie zaproponowane przez AfterMarket.pl sprawi, że obsługa klienta końcowego przez rejestratora stanie się kompleksowa. Do tej pory osoba, która chcąc zarejestrować domenę przekonała się, że jest ona zajęta, zostawała odprawiana z kwitkiem. Dzięki programowi partnerskiemu rejestrator będzie mógł zatrzymać klienta na swojej stronie, wciąż będzie miał dla niego ofertę. Program partnerski kierowany jest również do właścicieli stron. Na czym on polega? Na swojej stronie użytkownik umieszcza wyszukiwarkę domen. Odwiedzający stronę mogą wyszukiwać domeny na giełdzie AfterMarket.pl. Można ją kupić bezpośrednio z poziomu tej strony. Czy znajdą się właściciele stron chętni do udziału w takim programie? Wszystko wskazuje na to, że tak. Jest to również dobra nowina dla inwestorów domenowych, zyskują oni bowiem kolejny kanał dotarcia do klientów, prezentacji swojej oferty. Całkiem możliwe, że dzięki temu rozwiązaniu znacznie zwiększy się zasięg i krąg nabywców domen na rynku wtórnym.

Zagadnienia: IT, biznes, domeny, program partnerski print