Pierwszy w Polsce wywiad przez Twitter - Momentum Worldwide

blank

W czwartek, 9 kwietnia na portalu Twitter.com Grzegorz Kiszluk, redaktor naczelny magazynu „Brief” przeprowadził wywiad z Chrisem Weilem, CEO Momentum Worldwide na świecie. Wywiad utrzymany był w konwencji Twittera – czyli zarówno pytania, jak i odpowiedzi, nie przekraczały 140 znaków. Było to pierwsze tego rodzaju wydarzenie w Polsce, a jego przebieg można prześledzić na stronach http://twitter.com/chrisweil lub http://twitter.com/magazynbrief. Rozmówcy poruszyli takie tematy, jak zmieniająca się sytuacja rynku reklamowego w XXI wieku, nowe drogi dotarcia do konsumentów czy nowe formy współpracy agencji z klientami. Poniżej można znaleźć tłumaczenie całości wywiadu. magazynbrief@ChrisWeil OK, to pierwsze, trudne pytanie – jak tam pogoda w Nowym Jorku? ChrisWeil@magazynbrief Najlepsza w roku – 12 stopni i słonecznie – a w Warszawie? magazynbrief@ChrisWeil Biedactwa, u nas 18 Dobrze, porozmawiajmy o rynku BTL w USA. Możesz go porównać do Polski? Byłeś tutaj? ChrisWeil@magazynbrief Byłem, a rynki są bardzo podobne w tym, że różnice między BTL i ATL znikają. Liczy się tylko zaangażowanie magazynbrief@ChrisWeil Twoim zdaniem dzielenie mediów na ATL i BTL nie ma sensu> ChrisWeil@magazynbrief ATL i BTL było finansową definicją dla mediów wymagających i niewymagających budżetów mediowych – ale konsument nie segmentuje swojego doświadczania marki! magazynbrief@ChrisWeil Więc po co dzieliliśmy media w ten sposób? Co się stanie z graczami na rynku, kiedy przyjmiemy, że nie ma „linii”? ChrisWeil@magazynbriefit Tu chodzi tylko o to, jak rozliczane są agencje, i jak znikną prowizje mediowe i modele oparte na fee, wszystkie agencje będą dostawały pieniądze za rezultaty magazynbrief@ChrisWeil OK, jakie media są najbardziej przyszłościowe i zaangażują najbardziej konsumentów? ChrisWeil@magazynbrief zaangażowanie pojawia się tylko w 1 z 2 miejsc – przestrzeni fizycznej lub cyfrowej, a ich połączenie – phygital – to to, co robimy w Momentum! magazynbrief@ChrisWeil Powiedz nam coś więcej o Phygitalu. ChrisWeil@magazynbrief tworzymy idee, które idealnie grają pomiędzy światami rzeczywistym i wirtualnym, co stwarza emocjonalne połączenie z konsumentem i podnosi sprzedaż magazynbrief@ChrisWeil Brzmi ekstra, ale czy to działa? Jakieś przykłady? I kto jest najbardziej podatny na taką komunikację? ChrisWeil@magazynbrief Działa! Możemy pochwalić się prawdziwymi raportami sprzedaży, czyli tym, czego dzisiaj klienci potrzebują najbardziej, np. Coke Rewards czy amex fashion network magazynbrief@ChrisWeil Możesz dać moim czytelnikom jakieś linki, które pokażą Waszą aktywność w zakresie Phygital? ChrisWeil@magazynbrief sprawdź to, to nasz klient – New Balance https://www.seasoninthebalance.com/ magazynbrief@ChrisWeil Dzięki! Sądzisz, że te nowe technologie zmienią cały tradycyjny marketing? A jeśli, to jak bardzo? ChrisWeil@magazynbrief Już zmieniły, będą zmieniać i to coraz szybciej. ChrisWeil@magazynbrief Muszę przerzucić się na komórkę, jadę na spotkanie do centrum. Będę pisał z mojego Blackberry, więc mogą być drobne opóźnienia. Fajny ten wywiad magazynbrief@ChrisWeil Ekstra, rozumiem, ze chcesz mi pokazać, jak elastyczne mogą być te nowe technologie… magazynbrief@ChrisWeil Wracając do tematu – jakich zmian możemy się spodziewać w działaniach marketingowych? ChrisWeil@magazynbrief Mniej płatnych mediów – co zmieni sposób myślenia – to tutaj biznes się zmienia najbardziej. Potrzebujemy świeżych umysłów magazynbrief@ChrisWeil Jesteś CEO Momentum Worldwide – jak oceniasz gotowość do zmian w różnych krajach? ChrisWeil@magazynbrief Kiedyś rynki rozwijały się w różnym tempie, ale teraz wszystko dzieje się tak samo, dzięki technologii, więc zmiany muszą być wszędzie takie same magazynbrief@ChrisWeil Czy konsumenci powinni się bać nadchodzących zmian? Czy może powinni oczekiwać, że zyski przewyższą wady? ChrisWeil@magazynbriefjust Wręcz przeciwnie – to konsument jest beneficjentem tych zmian. To konsumenci są prawdziwymi właścicielami marki. I to jest właśnie niesamowite! magazynbrief@ChrisWeil Wracając do tradycyjnego marketingu… Czy czytanie Kotlera ma jeszcze sens? ChrisWeil@magazynbrief Czytaj wszystko – stare i nowe – i bierz z tego to, co najlepsze – to moje filozofia. Nie ma podręcznika na nowe czasy magazynbrief@ChrisWeil A co z klientami? Mają coraz więcej możliwości i doradców? Jak znaleźć właściwą drogę? ChrisWeil@magazynbrieffind Pracuj z agencją, której ufasz i która lubisz. Pracujcie razem na sukcesy, a nie bawcie się w ciuciubabkę. Partnerstwo daje zwycięstwo! magazynbrief@ChrisWeil OK, ale kto “wygra” to partnerstwo z klientem? Dawne agencje BTL czy ATL? ChrisWeil@magazynbrief Ci, którzy mają najlepsze pomysły wygrają! Muszę lecieć, nie mogę już twittować i prowadzić! Dzięki i miłego weekendu! magazynbrief@ChrisWeil Dzięki za poświęcony czas! Mam nadzieję, że będziemy mieli okazję dokończyć tę rozmowę, jak zajrzysz do Polski. Na razie! Wiecej przeczytać można na: http://blog.momentum.pl

Zagadnienia: marketing, promocja, budowa wizerunku, Twitter print