Networking z laserową precyzją

blank

Czy wiesz, że energia emitowana przez zwykłą żarówkę jest równa energii emitowanej przez promień laserowy? Laser ma bardzo cienki strumień i jest niezwykle mocny i skoncentrowany. Z drugiej zaś strony światło żarówki, wytwarza światło w różnych kierunkach, więc porównując jest ono słabsze i rozproszone. Różnica pomiędzy tymi dwoma rodzajami świateł pozwala laserowi o skupionej energii, mieć siłę pozwalającą przeprowadzać precyzyjne i delikatne operacje, tworzyć artystyczne wytrawianie na metalach oraz uzyskać wyraźny i pełny brzmienia dźwięk orkiestrowych uwertur. Czy nie jest to stopień precyzji jaki chcesz osiągnąć podczas swojej networkingowej działalności? Odkryłem że są 3 sposoby by Twoja aktywność networkingowa była tak precyzyjna jak precyzyjny jest laser, a co za tym idzie by pozwoliła Ci na jeszcze lepsze i skuteczniejsze wykorzystanie networkingu jako narzędzia dzięki któremu stworzysz swój biznes.

Trzy wskazówki pomocne w skutecznym networkingu.

  • Gdy, w swoich networkingowych grupach rozmawiasz o tym czym się zajmujesz, na każdym ze spotkań skupiaj się tylko na jednym aspekcie swojej działalności. Pamiętaj, twoim celem w procesie networkingu jest ćwiczenie siły sprzedaży a nie stricte sprzedaż. Więc, za każdym razem gdy tylko masz możliwość, skup się na konkretnym produkcie lub usłudze jaką masz do zaoferowania, następnie trenuj ludzi w tym jak Cię polecać w tym obszarze. Zbyt często chcemy przekazać maksymalnie dużo informacji o tym czym się zajmujemy, podczas tylko jednej autoprezentacji. Gdy masz możliwość częstszego przebywania z tą samą grupą, nie popełniaj błędu jakiego dopuszcza się większość ludzi zbyt szeroko przedstawiając temat. Networking o laserowej precyzji i skuteczności wymaga od Ciebie byś był niezwykle dokładny i szczegółowy ale za każdym razem w jednej rzeczy. Czasami słyszę biznesmenów mówiących że posiadają mają szeroką ofertę usług. Myślę iż mówiąc tylko tyle popełniają błąd- pełnozakresowa oferta w rzeczywistości nie znaczy nic konkretnego dla ludzi, którzy nie rozumieją lub nie znają szczegółów usług które oferujesz. Zamiast mówić o wszystkim mów o tym w czym się specjalizujesz lub na temat tego o „czym wiesz najwięcej". Na pewno jest coś co umieszcza Cię ponad konkurencją - niech inni poznają ten aspekt Twojej działalności biznesowej.
  • Gdy prosisz swoich networkingowych partnerów o polecenie, miej dokładnie sprecyzowane czego od nich oczekujesz. Dokładnie sprecyzuj ludzi, którym chciałbyś być przedstawiony. Osobiste przedstawienie Cię, może otworzyć Ci drzwi które bez tego pozostały by nadal zamknięte. Jeśli nie znasz nazwiska dyrektora z którym chciałbyś być skontaktowany, to dowiedz się tego- następnie poproś, mając już jasno to sprecyzowane o kontakt do danej osoby. Podaj jasny obraz rekomendacji jakie chciałbyś otrzymać. Poleciłbym przyjrzeć się współpracy osoby z którą chcesz nawiązać kontakt z kimś z Twojej networkingowej grupy Zdefiniuj jakie były potrzeby i sprawdź jak Twoja oferta biznesowa je zaspokaja. Bądź tak szczegółowy jak to tylko możliwe, by Twoi networkingowi partnerzy mogli naprawdę wyobrazić sobie jak Ty możesz zaspokoić potrzeby tej konkretnej osoby. To da im klarowność i jasność gdy już Cię nie będzie w pobliżu a oni spotkają osobę, której potrzeby zaspokaja właśnie Twoja firma.
  • W swojej networkingowej grupie spotykaj się z każdą osobą ale w formie: „jeden na jednego" z dala od głównej części spotkania, by pogłębić relacje i polepszyć skuteczność Twoich networkingowych wysiłków.
Nie potrafię wystarczająco podkreślić wagi potrzeby poprawiania stosunków z Twoimi networkingowymi partnerami. By naprawdę zmaksymalizować efektywność energii wkładanej w tworzenie partnerstwa będącego źródłem Twoich referencji, jest niezwykle istotne by po prostu spędzać czas z twoimi partnerami z sieci kontaktów. Samo pełnienie socjalnych funkcji, zwykłe siedzenie obok siebie na konferencjach czy też networkingowych spotkaniach nie wystarcza. Warto rozmawiać i przebywać z tymi osobami twarzą w twarz, rozmawiając i poznając wasze wspólne aspekty biznesowej współpracy by być potężnym źródłem referencji dla każdego z was. W naszym coraz to szybszym społeczeństwie i środowisku biznesowym, jest niezwykle ważne by poświęcać czas po to by poznać Twoje źródło referencji i pielęgnować długoterminową obustronnie korzystną współpracę. Prawdą jest że „czas to pieniądz" lecz rzeczą równie wiadomą staje się fakt że bez solidnego zainwestowania własnego czasu we współpracę „jeden na jednego", nie osiągniesz głębokiego i skutecznego źródła własnych referencji, które tak bardzo jest Ci potrzebne by z sukcesem poruszać się w świecie biznesu. Poprzez skupienie swoich wysiłków jak promień wiązki lasera, przekażesz delikatnie a klarownie swój networkingowy przekaz pomnożysz swoje sukcesy.

Zagadnienia: networking, referencje, rekutacja, pozycja rynkowa print