Wirtualna wojna na argumenty

blank

Wczoraj pisałem o rekordowych inwestycjach w reklamę internetową, jakie odnotowano w Stanach Zjednoczonych. Niemal równolegle z pojawieniem się w tego newsa ukazały się informacje przeczące tezie, że promocja w sieci naprawdę się opłaca. Czy to przypadek?

O wzroście inwestycji w reklamę internetową można było przeczytać na:
http://www.iab.net/insights_research/iab_news_article/299656?o12499=
Szybko w mediach pojawiły się informacje mówiące, że:

  • Internet nie wpływa szczególnie na podjęcie decyzji o zakupie: http://www.msnbc.msn.com/id/24697255/
  • amerykański rynek e-commerce w pierwszym kwartale 2008 roku odnotował wzrost sprzedaży zaledwie o 0.8% w stosunku do ostatniego kwartału 2007 roku http://www.marketingcharts.com/direct/retail-e-commerce-sales-growth-slows-up-just-1-4644/
  • eMarketer oznajmił, że jego prognoza dotycząca inwestycji w reklamę internetową w serwisach społecznościowych jest zawyżona o 200 milionów dolarów: http://www.marketingcharts.com/interactive/social-network-ad-spend-doesnt-yet-match-hype-4637/
  • Trudno uwierzyć, że terminy publikacji tych informacji ułożyły się przypadkowo. Kolejne dane dotyczące wzrostów w branży internetowej mogą coraz napędzać tę machinę.
    Konkurencja na rynku mediów reklamowych cały czas przybiera na sile. Walka toczy się między Internetem, a prasą i telewizją. Z rywalizacji o prymat odpadło radio. Byłbym ostrożny w prognozach, że nastąpi zwycięski powrót tego medium.
    Rywalizacja między Internetem, prasą i telewizją odbiega poziomem od wielu tego typu "konfliktów technologicznych". Walczy się badaniami - twardymi, wielokrotnie sprawdzonymi danymi. Tu widać zupełnie nową jakość.
    Wojna na argumenty jest w pewnym sensie konstruktywna - w przeciwieństwie do rywalizacji wyłącznie na puste tezy. Internet, prasa i telewizja najpewniej nadal będą ze sobą przede wszystkim konkurowały. Czy nie lepiej jednak postawić na synergię?
    Grzegorz Skuza
    Public Relations Manger EURA7
    www.eura7.com

    Zagadnienia: Internet, reklama, media, EURA7 print