Odkryjemy Internet na nowo?

blank

Według najnowszego raportu IDC’s Marketplace Model and Forecast w najbliższych latach możemy nadal spodziewać się dynamicznego wzrostu liczby użytkowników Internetu. Wynika to z coraz większej liczby możliwości dostępu i korzystania z sieci. Czy więcej jednak znaczy lepiej? Obecnie ponad 1.4 miliarda ludzi korzysta regularnie z Internetu. Według prognoz IDC w 2012 roku liczba ta zwiększy się do 1.9 miliarda – około 30% światowej populacji. Co ciekawe, IDC w swoim raporcie stwierdza, że w 2012 roku mobilny dostęp do Internetu może stać się bardziej popularny od standardowych połączeń sieciowych przy wykorzystaniu komputerów osobistych. Zmianom ulega nie tylko liczba użytkowników Internetu, lecz również ich zachowania. Dotychczas internauci najczęściej korzystali z sieci w celu wyszukiwania informacji, dokonywania zakupów online i prowadzenia korespondencji za pomocą poczty elektronicznej. Postępująca od kilku lat ekspansja Web 2.0 spowodowała poszerzenie ich aktywności również na inne pola. Obecnie większość internautów regularnie ogląda wideo w sieci, korzysta z serwisów społecznościowych, czyta blogi oraz gra w gry online. Coraz większa liczba coraz bardziej aktywnych Internautów to dobry sygnał dla biznesu. Jak prognozuje IDC w 2012 roku liczba klientów robiących zakupy w sieci przekroczy 1 miliard, zaś sama wartość transakcji zamknie się w kwocie 1.2 biliona USD. Obroty internetowego rynku Business-to-Business (B2B) w ciągu czterech lat mogą zwiększyć się nawet dziesięciokrotnie – do 12.4 biliona USD. Większe obroty na rynku internetowym nierozerwalnie łączą się ze wzrostem konkurencji. Branża reklamy internetowej jest tego doskonałym przykładem. – twierdzi Łukasz Wołek, Managing Director agencji interaktywnej EURA7. Słowa te potwierdzają dane dotyczące rynku reklamy online. Obecnie światowe inwestycje w reklamę internetową wynoszą 65.2 miliarda USD. W ciągu najbliższych trzech lat mogą wzrosnąć aż o ponad 60% - do poziomu 106.6 miliarda USD. Coraz większa konkurencja na rynku internetowym jest więc zjawiskiem naturalnym, które bezpośrednio dynamizuje rozwój całej sieci. Grzegorz Skuza Public Relations Manager Agencja interaktywna EURA7 www.eura7.com

Zagadnienia: Internet, reklama, badania, EURA7 print