Mailokracja po czterdziestce?

blank

ThirdAge/JWT Bottom wspólnie przeprowadziły badanie dotyczące zachowań internautów po 40 roku życia. Okazuje się, że dla użytkowników sieci w tej grupie wiekowej największe znaczenie ma forma przekazu i zawartość merytoryczna informacji. W jaki sposób więc do nich dotrzeć? Z badań ThirdAge/JWT Bottom wynika, że internauci po 40 roku życia najczęściej używają sieci w celu: wyszukiwania informacji o tematyce zdrowotnej (97%), korzystania z poczty elektronicznej (96%), kontaktów z rodziną i przyjaciółmi (92%), czytania artykułów (91%) oraz wyszukiwania danych dotyczących produktów (88%). Ciekawym zjawiskiem wśród użytkowników sieci w grupie wiekowej 40+ jest tworzenie niewielkich społeczności, głównie za pośrednictwem poczty elektronicznej. Sieci społecznościowe w tym celu wykorzystuje około 22% respondentów. Wyniki badań ThirdAge/JWT Bottom dowodzą, że internauci po 40 roku życia przychylnie traktują reklamy w sieci, aczkolwiek ważna jest dla nich forma promocyjnego przekazu. Respondenci najchętniej otrzymują e-maile reklamowe - 75% z nich klika w mailingi otrzymywane od firm, które znali wcześniej. 55% internautów powyżej 40 roku życia kupuje produkty lub korzysta z usług promowanych za pośrednictwem poczty elektronicznej. Użytkownicy sieci badani przez ThirdAge/JWT Bottom potwierdzają tezę o dużym znaczeniu treści stron WWW. 83% z nich uważa, że opinie i analizy ekspertów znacznie podnoszą jakość serwisów internetowych - 66% jest zdania, że wiarygodność strony WWW wiąże się z reputacją firmy. 62% wyraża podobną opinię w odniesieniu do marki. Dane z najnowszego raportu IAB Polska "Internet 2007" pokazują, że w ponad 20% polskich użytkowników Internetu to ludzie w wieku powyżej 40 lat. Liczba ta zwiększa się z każdym rokiem. To ważny sygnał dla reklamodawców - Internet stwarza duże możliwości skutecznego dotarcia do niemal każdej grupy docelowej. - komentuje Michał Wojda, Account Director agencji interaktywnej EURA7. Grzegorz Skuza Public Relations Manager www.eura7.com

Zagadnienia: Internet, badania, agencja interaktywna, EURA7 print