Internet mówi kup!

blank

Wyniki badania „Digital Influence Index” wykazały, że Internet ma największy wpływa na decyzje i zachowania konsumentów spośród wszystkich mediów. Co na to marketerzy? Analiza wpływu mediów na decyzje i zachowania konsumentów - „Digital Influence Index” została przeprowadzona wspólnie przez Fleishmann – Hillard International Communications oraz Harris Interactive. Badaniem objęto Francję, Niemcy i Wielką Brytanię. Rezultaty analizy wykazały, że konsumenci wskazują Internet jako medium mające największy wpływ na podejmowane przez nich decyzje. Różnice w skuteczności sieci względem innych mediów są znaczne. Wpływ Internetu na zachowania konsumentów jest dwa razy silniejszy niż telewizji oraz osiem razy większy od komunikatów rozpowszechnianych za pomocą druku. Wyniki badania „Digital Influence Index” oraz niedawne rezultaty analizy zachowań polskich konsumentów autorstwa Promosfery dowodzą, że Internet stał się obecnie najważniejszym medium biznesowym. Sieć umożliwia dotarcie do większości grup docelowych i co najważniejsze – skutecznie przekonuje klienta do zakupu. – stwierdza Natalia Głąbik, Strategic Media Manager agencji interaktywnej EURA7. Marketerzy opinie klientów i ekspertów branży interaktywnej jak na razie traktują z dystansem. Widać to po udziale Internetu w polskim rynku reklamowym – obecnie oscyluje wokół 8 – 9%. Z drugiej strony promocja online jest najdynamiczniej rozwijającą się gałęzią reklamy. Czy marketing w przyszłości przeniesie się więc do Internetu? Grzegorz Skuza Public Relations Manager www.eura7.com

Zagadnienia: sprzedaż, Internet, konsumenci, EURA7 print