Dlaczego Internet znokautuje recesję?

blank

Konkurencyjność to jeden z fundamentów sukcesu w biznesie. W sytuacji recesji, konkurencja między firmami w szczególny sposób przybiera na sile. Standardowa rywalizacja przeradza się momentami w niezwykle ostrą walkę. Zwycięsko wychodzą z niej tylko najlepiej przygotowane i najbardziej innowacyjne przedsiębiorstwa, stosujące skuteczne i opłacalne metody działania. Jak rozwijać biznes w czasach recesji? W jaki sposób działać, by nie tylko utrzymać, lecz przede wszystkim stale zwiększać korzystny bilans funkcjonowania firmy? Jak doprowadzić do wzrostu konkurencyjności firmy w czasach dekoniunktury gospodarczej? Rozwój firmy to wzrost sprzedaży Recesja odbija się przede wszystkim na spadku sprzedaży, co w prostej linii prowadzi do spadku przychodów firmy. By temu zaradzić, najlepiej poszukać efektywnych kanałów i skutecznych narzędzi wsparcia sprzedaży. Gdzie można je znaleźć? Odpowiedź jest prosta - w Internecie. Możliwości sieci w zakresie regularnego, dynamicznego zwiększania sprzedaży są niemal nieograniczone. Internet jest jedynym medium za którego pośrednictwem firma może jednocześnie prowadzić sprzedaż, jak również podejmować działania wspierające jej wzrost w każdym dostępnym kanale. Asy z wirtualnego rękawa Skuteczna reklama internetowa, efektywne rozwiązania w zakresie e-commerce, innowacyjne działania e-PR, możliwość niezwykle precyzyjnego dotarcia do pożądanych grup docelowych, stała optymalizacja podejmowanych działań to tylko niektóre z atutów, jakie może wykorzystać współczesna firma w budowie przewagi konkurencyjnej w oparciu o możliwości, jakimi dysponuje Internet. Co więcej, działania w sieci gwarantują niezwykle wysoką stopę zwrotu inwestycji. W sytuacji recesji jest to wyjątkowo ważne. Nikt przecież nie chce wydawać pieniędzy na darmo. Grunt to dobry początek By maksymalnie zwiększyć efektywność działań prowadzonych online niezwykle istotne jest opracowanie kompleksowej strategii obecności przedsiębiorstwa w sieci. Warto przy tym zacząć od podstaw, czyli zebrania istotnych informacji pozwalających skutecznie działać w dalszej perspektywie. Jak potwierdza praktyka w tego typu działaniach najlepiej sprawdza się skorzystanie z usług doświadczonych agencji interaktywnych. Jak to się robi? Kluczowym elementem strategii obecności firmy w Internecie jest stworzenie profesjonalnego serwisu internetowego.W zależności od potrzeb witryna internetowa może pełnić szereg różnorodnych funkcji: * umożliwiać sprzedaż, * zwiększać rozpoznawalność i świadomość marki wśród potencjalnych klientów, * budować profesjonalny wizerunek firmy, * umożliwiać skuteczną komunikację z kontrahentami, * tworzyć społeczności klientów skupione wokół konkretnych marek. Efektywne kampanie internetowe z wykorzystaniem najnowszych zdobyczy Internetu (np. wideo online), prowadzone w oparciu o precyzyjnie opracowane mediaplany gwarantują firmie, że na jej witrynę trafią najbardziej wartościowi klienci i podejmą tam odpowiednie akcje (zakup, zapoznanie z produktem/marką, itp.). Konkurencja nie śpi - pora więc odpocząć Jak widać Internet stanowi zupełnie nową jakość w porównaniu do tradycyjnych mediów - telewizji, radia, prasy. Różnica głównie polega na tym, że sieć dysponuje odpowiednimi, interaktywnymi narzędziami do uzyskiwania efektów, pozwalającymi firmom skutecznie budować przewagę konkurencyjną nawet w trudnych czasach recesji. Przy tym sieć pozwala na prowadzenie działań w bardzo szerokiej skali - w tym względzie jedynie można dostrzec podobieństwo Internetu i mediów tradycyjnych. Sieć jest obecnie jedynym medium gwarantującym firmom realizację celów biznesowych pozwalających stabilnie rozwijać się w trudnych czasach recesji. Pora zatem pomyśleć nad znacznym zwiększeniem realnych inwestycji w wirtualną rzeczywistość. W tym momencie to najrozsądniejszy i najbardziej racjonalny wybór. Grzegorz Skuza Public Relations Manager Agencja interaktywna EURA7 www.eura7.com

Zagadnienia: Internet, e-marketing, recesja, kryzys print