Czy nikt nie zbiera już znaczków?

blank

Nie pamiętam kiedy ostatnio widziałem znaczek pocztowy. Maila za to sprawdzałem pięć minut temu. Tradycyjna korespondencja po prostu odchodzi w przeszłość. Zastępują ją specyficzne komunikaty poczty elektronicznej. Czy nikt nie zbiera już znaczków? Poczta elektroniczna dla wielu milionów ludzi na całym świecie stanowi podstawowe narzędzie komunikacji. Dla marketerów często stanowi jedno z najskuteczniejszych narzędzi reklamy. Nie dziwne więc, że moda na mailingi dotarła również do Polski. W technice liczy się człowiek Na naszym rynku pojawiły się systemy umożliwiające kompleksowe zarządzanie kampaniami mailingowymi. W branży zaczyna być coraz większa konkurencja. Należy jednak zwrócić uwagę, że same narzędzia tutaj nie wystarczą. Dają efekt synergii dopiero po zebraniu odpowiedniej bazy e-mail oraz odpowiednim zaplanowaniu kampanii. Kto ma to zrobić? Agencje interaktywne i internetowe domy mediowe często proponują klientom zastosowanie e-mail marketingu w toku prowadzenia kampanii internetowych? To proste – mailing to jedno z najskuteczniejszych narzędzi reklamy online. Kampanie prowadzone z wykorzystaniem e-mail marketingu często są rozliczane w modelu CPL – Cost Per Lead. Ten system rozliczeń jest coraz częściej wybierany przez klientów. Agencja w tym wypadku pobiera jedynie prowizję za konkretne efekty podejmowanych działań. Pozwala to wnioskować, że efektywność e-mail marketingu stale utrzymuje się na wysokim poziomie. Kto to czyta? Trudno znaleźć wśród internautów osobę, która choć raz nie przeczytała maila reklamowego lub nie zapoznała się z treścią newslettera. Mailing daje duże możliwości dostosowywania struktury grupy docelowej. W przypadku form reklamowych tego typu odpowiednie sformułowanie treści i zawartego w niej przekazu, mają kluczowe znaczenie. To między innymi spowodowało większą specjalizację w gronie zawodowych copywriterów. Część z nich skupiła się na realizacji wyłącznie projektów interaktywnych. Ich zasadniczą część zajmują właśnie mailingi. Tradycyjna czy elektroniczna? Odpowiedź jest prosta. Elektroniczna. Dlaczego? Bo nie strajkuje. Grzegorz Skuza Public Relations Manager Agencja interaktywna EURA7 www.eura7.com

Zagadnienia: reklama, e-mail marketing, mailing, CMSnewsletter print