Czas na m(ł)odyfikacje?

blank

Viacom opublikował wyniki badania “Golden Age of Youth” - największego jak do tej pory sondażu dotyczącego stylu życia, zainteresowań i preferencji konsumentów w wieku 16-46 lat. Okazuje się, że duża część respondentów czuje się młodo i jest zadowolona z życia. Czy marketerzy o tym wiedzą? Nie będę duży! Badanie “Golden Age of Youth” zostało przeprowadzone na grupie 25000 respondentów w wieku 16-46 lat z 18 krajów, w tym Polski. Jak pokazują wyniki analizy robienie kariery zawodowej nie oznacza wcale zerwania z szaleństwami młodości. Jest to powszechna opinia wśród badanych w wieku 25-34 lat. Okazuje się, że większość z nich czuję się o wiele młodziej niż na to wskazują metryki. Czy wiedzą o tym marketerzy? Marki są “be” Wiele wskazuje na to, że nie. Przykładowo, 23% respondentów w wieku 25-34 lata ma wrażenie, że instytucje finansowe stworzono z myślą o osobach starszych od nich. Przez to mogą być mniej skłonni do korzystania z usług tego typu. Podobnie jest z markami typowo młodzieżowymi. Badani w przedziale wiekowym 25-34 lata uważają, że są one przeznaczone raczej dla nieco młodszej klienteli. Taki stan rzeczy spowalnia wzrost sprzedaży, co w dłuższej perspektywie czasu może okazać się kłopotliwe. Inni, a jednak tacy sami? Uzyskane dane pozwoliły analitykom Viacom wyodrębnić kilka charakterystycznych grup w przedziale wiekowym 16-34 lata: * odkrywców (16-19 lat), * eksperymentatorów (20-24 lata), * złotą (25-34 lata). Ich wspólną cechą jest postrzeganie młodości w kategoriach ucieczki od odpowiedzialności i obowiązków - pracy, rodziny, itp.. Przyjęcie takiego punktu widzenia pozwala czuć się młodo przez długie lata. Dla marketerów marek młodzieżowych to dobra wiadomość. Przekonanie o młodości trwającej przez lata, przy umiejętnym pozycjonowaniu marki kierowanej do osób poniżej 35 roku życia, stwarza szansę pozyskania lojalnych klientów na długie lata. Najlepsza dekada w życiu człowieka Dlaczego w raporcie Viacom tyle uwagi poświęca się osobom w przedziale wiekowym 25-34 lata? Odpowiedzią na to jest poziom zadowolenia z życia, bezpośrednio przekładający się na chęć podejmowania zakupów i korzystania z usług. W grupie wiekowej 25-34 występuje najwięcej osób zadowolonych ze swojego codziennego życia. Pod kątem ich preferencji i upodobań obecnie pozycjonuje się wiele marek. Sukces odnoszą jednak te, które są kreowane zgodnie ze stylem życia ludzi w wieku 25-34 lata. Twarde dane, takie jak np. zarobki, czy stan cywilny, coraz bardziej tracą na znaczeniu.W tym leży również sekret szybko postępującego rozwoju marek luksusowych. Co na to branża interaktywna? Najbardziej zadowoleni konsumenci to ludzi w wieku 25-34 lata. To również najaktywniejsza grupa internautów, do których agencje interaktywne potrafią dotrzeć na wiele różnych sposobów. W tym celu mogą wykorzystać między innymi nowoczesne displayowe reklamy wideo, promocję za pomocą narzędzi Web 2.0, nieszablonowe działania e-PR. Dobór odpowiednich środków do realizacji celów zakładanych w kampanii to sprawdzian zarówno dla marketerów, jak i agencji interaktywnych. Większa swoboda działania jaką klient daje agencji z reguły procentuje większą skutecznością akcji promocyjnych. Zaufanie w biznesie procentuje. Marketerom zaś wypada życzyć odwagi. ;-) Grzegorz Skuza Public Relations Manager Agencja interaktywna EURA7 www.eura7.com

Zagadnienia: marketing, badania, konsumenci, agencja interaktywna print