B2B, czyli Business 2.0 Business

blank

Według prognoz eMarketer inwestycje w marketing B2B prowadzony za pośrednictwem wirtualnych społeczności w ciągu najbliższych lat mogą wzrosnąć nawet pięciokrotnie - do 210 mln $ w 2012 roku. Czy Internet stanie się jednym z podstawowych narzędzi nawiązywania relacji biznesowych? Według raportu eMarketer w 2008 roku inwestycje w marketing B2B w wirtualnych społecznościach osiągną 40 mln$. Działania tego typu prowadzone są głównie w serwisach typu LinkedIn, czy Facebook. W Polsce witrynami społecznościowymi o podobnym charakterze są Goldenline i Profeo. O marketingowym potencjale serwisów web 2.o typu LinkedIn w obszarze B2B decyduje przede wszystkim profil ich użytkowników. Korzystają z nich osoby aktywne zawodowo, często pełniące kierownicze funkcje w dużych firmach i korporacjach. Dla marketerów B2B serwisy społecznościowe typu LinkedIn, czy Goldenline, są wykorzystywane zarówno jako osobowe bazy danych, jak również kanały podejmowania konkretnych działań. Coraz większe zainteresowanie promocją online wśród marketerów B2B wpływa bezpośrednio na rozwój internetowej branży reklamowej. Agencje interaktywne coraz częściej realizują projekty ukierunkowane pod kątem działań w sektorze B2B. Są to między innymi wyspecjalizowane bazy wiedzy dla biznesu, takie jak ser wis QnowHow.pl czy też internetowe platformy B2B. Wysoką jakość tych projektów potwierdza rosnące zainteresowanie marketerów ich możliwościami. Grzegorz Skuza Public Relations Manager Agencja interaktywna EURA7 www.eura7.com

Zagadnienia: marketing, Internet, B2B, EURA7 print