Obsługa klienta na najwyższym poziomie, zadowolony klient.

blank

Obsługa klienta na najwyższym poziomie, zadowolony klient, klient, który wraca. Od dziewięciu lat prowadzę szkolenia. Temat obsługi klienta, sprzedaży, zarządzania czasem pracy mam w małym paluszku. Jednak za każdym razem gdy wybieram się do klienta, zastaje podobną sytuację. Właściciel przekonuje mnie, że bardzo zależy mu na przeszkoleniu personelu, opowiada o skargach klientów na personel, a załoga uważa że są świetni. Im naprawdę niczego nie potrzeba. "Przecież się sprzedaje". Najgorsi są sprzedawcy jednego dealu. Rok temu wykręcili jedną sprzedaż, wielką sprzedaż. Im to do dziś, jutra wystarczy. Zaczyna się szkolenie, płyniemy pod prąd. Nikt nie potrzebuje zmian, każdy jest tak świetny, co ona od nas chce? Tu nagle zaczynaja się ćwiczenia, coś topnieje. Kiedy zaczynają się scenki, albo panuje śmiertelna cisza, albo ludzie są normalnie zdruzgotani, bo on zachował się fatalnie, a przecież ja jestem taki sam... . Kiedyś z sali padł okrzyk " O Boże to jestem ja!" Przy tym nikt nikogo nie ośmiesza, nikt nikogo nie pokazuje palcem. Pytacie jak to robię, to są czary? Przyjdźcie, zobaczcie sami, zapraszam na szkolenie. W zeszłym roku pierwszy raz wyjechałam do Szwajcarii. Pierwszy raz patrzyłam onieśmielona, patrzyłam zachwycona. Jak oni to robią, kto im każe, że im się to opłaca?> Tu znalazłam się nagle w istnym niebie. Niebie dla klientów. Każdy zachowuje sie tak jakbyś był dla niego najważniejszą w tej chwili osobą. Ktoś proponuje Ci kawę, ktoś inny donosi nowe produkty, podpowiada co do tego pasuje, w czym ci będzie do twarzy. Musisz się zastanowić w porządku. Tu nawet zniosą w milczeniu towarzystwo twoich rozbrykanych dzieci, a nawet widziałam w sklepie na dywanie wielkiego wodołaza. (Wyobrażacie sobie to w Polsce?) No bo co właściwie miałeś z nimi zrobić, bez nich wcale byś tu nie przyszedł, a w efekcie nic nie kupił. Masz przecież prawo do wyboru, do zastanowienia się, do zmiany z zdania. Chcesz ponegocjować, w porządku, tylko frajer kupuje bez zajaknięcia. Tu Cię rozumieją, że życie to ekonomia wyboru. Nie kupiłeś? Mimo to odprowadzają Cię z uśmiechem na ustach do drzwi. Wiedzą, że wrócisz. Tu byłeś traktowany jak ktoś wyjątkowy, bo Ty jesteś wyjątkowy. A teraz odpowiedz sobie na pytanie jak traktowany jesteś w sklepach w Polsce? Pomijając ekskluzywne marki, gdzie klientowi dla odmiany mało się nie wchodzi do d... . Silące się na uprzejmość sprzedawczynie, zalewają cię słodyczą słów. Wyglądasz fatalnie one i tak próbują Cię przekonać, że wyglądasz zjawiskowo. Swoim natrętnym zachowaniem wręcz płoszą klientów ze sklepów. Wielokrotnie skarżą się mi klienci, że w sklepie czują się jak złodzieje, bo sprzedawca stale za nimi chodzi, uważnie obserwuje. Może źle zrozumiał termin profesjonalna obsługa klienta, za bardzo wziął sobie do sreca, co przeczytał. Kolejny błąd, wchodzisz do sklepu, a dziewczyny słodko sobie ze sobą gadają. A tu i"ntruz wlazł im na teren". Między wierszami opowieści o wróżce obsługują klienta. Jedna stale opowiada, co złego ma ją rzekomo spotkać, druga stara się słuchać obu i klienta i koleżanki gadulskiej. Oczywiści nie generalizuję, nie jestem fałszywie nastawiona na obsługę klienta. Ale odpowiedzcie sobie szczerze ile razy zdarzyło się Wam, że przychodzicie do swojego sklepu, a go już tam wcale nie ma. Ile razy zdarzyło się, że fatalna obsługa klienta położyła sklep na łopatki. Ktoś przecież zainwestował w lokal, w towar, w te dziewczyny,... i stracił majątek. Nigdy nie zrobisz dwa razy dobrego wrażenia, musisz zaczynać całkowicie od nowa. Przydałałaby się na koniec jakaś pozytywna refleksja. Podstawą jest bycie sobą. Bez względu na to czego Cię uczą wyciągaj to co najlepsze dla siebie. Dąż do zmian. Bez względu czy jesteś za to nagradzany czy nie. Pracujesz, rozwijasz się dla siebie. Nigdy nie wiesz kiedy i gdzie wykorzystasz zdobytą wiedzę. A dla pracodawców: nie zgadzajcie się na minimum, motywujcie najlepszych, od tych ludzi, ich podejścia do klienta zależy Wasz sukces.

Zagadnienia: szkolenia, motywacja, obsługa klienta, rozwój osobisty print