Phygital- czyli cyfrowe wołanie o dialog!

blank

I tak myślałam ostatnio bardzo intensywnie nad założeniami do phygitalowej koncepcji komunikacji… Jak boomerang przeszły przez moją głowę powtarzane od lat zawezwy naukowe do uprawniania marketingu relacji, czyli komunikacji nastawionej na dialog z Konsumentem. A później przed oczami i umysłem stanęła cała bogata wiedza nt wartości w ogóle i potrzeb komunikacyjnych najcenniejszych na tym rynku, czyli tzw. Generacji Y, czyli młodych, aktywnych, aspirujących ludzi w granicach 20;ki. I co? Wiecie co? Odkryłam, że wcale my ludziska wiele się nie zmieniliśmy! A tylko oczekiwania i siła charakteru wielu z nas (tych młodszych głównie) coraz bardziej wymusza zmianę sposobu komunikacji. Już nie ma pieszczot i udawania, nie ma śpiewania piosenki pod nosem! Ale ma być DIALOG, ma być bardzo zgrany duet, troszkę jak tekściarz i kompozytorem. To młodzi z niebywałą siła przypominają o swoich potrzebach, a cała reszta, niczym głos chóru, nie boi się głośno akcentować siebie i swoich oczekiwań http://www.slideshare.net/skwilder/marketing-to-gen-y A jakie są te oczekiwania? To niezmienna biblia marketingu relacji: 1. Poznaj swojego konsumenta! 2. Demografia to za mało, dowiedz się tego, jakie ma zainteresowania, wartości, potrzeby, jaki sposób komunikacji preferuje 3. Dowiedz się, czego potrzebuje od Twojej marki i jakie (pozamerytoryczne) zadania ma spełniać Twoja marka 4. Nie tylko słuchaj, ale zbieraj tę wiedzę i analizuj! Wyciągaj wnioski, nie tylko w teorii, ale wcielaj je w życie 5. Im lepiej poznasz swoich konsumentów i dopasujesz do nich swój przekaz i ofertę, tym większa efektywność komunikacji 6. Pozwól im poczuć, czym jest Twoja marka (Wasza marka), nie bój się doświadczać jej razem z Twoimi konsumentami. Te wrażenia zbudują ich emocjonalny stosunek do marki 7. Sprawiaj im drobne przyjemności, doceniaj wszystko, każdą aktywność, którą robią dla Twojej marki 8. Słuchaj na bieżąco, reaguj! 9. Dziękuj za to, że są z Tobą. A jeśli ich zachowanie wzbudza Twój niepokój – pytaj, co jest nie tak, co możesz dla nich zrobić 10. Komunikuj się tak, jak tego chcą, jak lubią, bądź cząstką ich codziennego życia! Atakuj tam, gdzie bywają, ale tylko w nienachalnej, angażującej formule http://www.slideshare.net/tunheimpartners/marketing-to-millennials I gdzie jest w tym wszystkim phygital? A i owszem – phygital daje nam odpowiedź na to, jak zmieniają, personalizują się oczekiwania naszych konsumentów, jak bardzo ich życie z realu przenosi się do świata wirtualnego (który nie jest już tak abstrakcyjny jak kiedyś). Jednym słowem – to chyba najbardziej efektywna strategia komunikacji, bo nie tylko efektywna kosztowo, mediowo, ale zgodna z naturalnym stylem życia konsumenta. A to oznacza, że subtelnie, z rozwagą i pomysłem wkrada się w życie realno – wirtualne konsumentów. Bo czym jest digital? Niczym ponad szybkie, łatwe, dostępne kosztowo i wyjątkowo masowe (w sposób mega naturalny) narzędzia dotarcia do współczesnego konsumenta. A jak ten digital cudownie wpisuje się w naszą tradycyjną biblię komunikacji relacyjnej, czyli lepiej wszystkim znany (przynajmniej z nazwy) marketing relacji :) I żaden social marketing, blipy, pingery, flakery, twittery, czy im podobne narzędzia wcale już nie wydają się kosmicznie odległe… To tylko nowoczesne narzędzie w służbie zarządzania relacjami z konsumentem!

Zagadnienia: marketing, zarządzanie, relacje, Phygital print