Wizerunek marki w Internecie

blank

Wizerunek marki w Internecie Czyli parę słów o relacjach firm z klientami w internetowej przestrzeni, oraz monitorowaniu i kształtowaniu internetowego wizerunku marki. 10 lat temu klient kupując np. aparat fotograficzny wybierał markę i model kierując się opiniami znajomych bądź też opinią sprzedawcy w sklepie. Gdy teraz planuje zakup aparatu pierwszym krokiem (dla znaczącej grupy konsumentów) jest włączenie laptopa i otworzenie przeglądarki. Dalsze kroki mogą wyglądać różnie, ale łączy je jedno - zebranie wystarczającej ilości informacji i opinii Internautów o danej firmie, produkcie lub usłudze. Informacje na temat różnych produktów lub usług można uzyskać nie tylko celowo je wyszukując lub pytając o radę na specjalistycznym forum, ale również bardziej przypadkowo - przeglądając grupy na portalach społecznościowych, czytając blogi i uczestnicząc w interesujących dyskusjach. Firmy zdają się jednak nie dostrzegać siły internetowego marketingu szeptanego. Jeśli natomiast dostrzegają, to z kilku powodów nie podejmują żadnych działań mających na celu monitorowanie pojawiających się wpisów a tym samym do wykorzystywania ich w celu budowy lub poprawy relacji z klientami, oraz kształtowania pożądanego wizerunku marki. Tutaj [ http://syntetos.pl/wizerunek_marki.pdf ] spróbowałam przeanalizować przyczyny bierności firm w tym zakresie oraz przedstawiłam metody, jakie można zastosować do kształtowania wizerunku marki w oparciu o prawdziwe rekomendacje Internautów.

Zagadnienia: badania marketingowe, wizerunek marki, badania rynku, badania internetowe print