Narzędzia wspierające obsługę stałego klienta w firmie handlowej

blank

Specyfiką mojej firmy jak każdej firmy handlowej jest duży obrót dokumentów handlowych, a co za tym idzie konieczność śledzenia obiegu dokumentów. Bardzo łatwo o przeoczenie jakiegoś drobiazgu, zwłaszcza, że jak to bywa pracujemy pod presja czasu, odrywani jesteśmy od zająć bo zadzwoni klient, ktoś z ofertą, albo kolega prosi o pomoc.... Zapewne Waszym handlowcom nie raz zdarzyło się, że zamówienie, które miało być już wpisane do systemu, nadal leży na biurku. A przecież jak wpisujemy je robiąc kilka innych rzeczy równocześnie to łatwo o błąd, za to trudniej o wyrozumiałość szefa... CRM i możliwość składania zamówień bezpośrednio przez klienta w panelu Internetowym są najprostszym rozwiązaniem tych problemów. Z CRM już się oswoiłyśmy. Właściwie każda firma mająca wielu klientów lub długie procesy sprzedaży rozumie potrzebę informatycznego wsparcia relacji z klientem. Widzimy, że klienci dobrze reagują na oferty kierowane do nich, gdy dotyczą faktycznie interesujących ich towarów (dobieramy ich do listy mailingowej na podstawie historii zakupów). Dobrze jest też, że przedstawiciele handlowi nie wydzwaniają do Centrali z pytaniami dotyczącymi klienta i jego zakupów i rozliczeń (logują się przez przeglądarkę internetową do systemu i sami widzą te dane). Po CRM, wchodzimy mocno w fazę systemów B2B i B2C – paneli samoobsługowych dla klienta. Klient może w dogodnym momencie sam uzyskać istotne informacje i dokonać konwersji na transakcje. Wystarczy, że zaloguje się i widzi opisy techniczne towarów, swoje ceny, rabaty, historię zakupów itp. Może wprowadzać sam zamówienie, tak jak w sklepie internetowym, z tym że zwykle takie platformy są bardziej zaawansowane ze względu na obsługę hurtowych ilości towarów i zamówień. Klienci szybko przekonują się do paneli samoobsługowych, gdyż jest to wygodne i daje znaczne możliwości porównania ofert. Zamawiają kiedy chcą, widzą historię zamówień, w dowolnym momencie mają podgląd na nasz magazyn i dostępność towaru. Zakłada się, że zamówienia telefoniczne i drogą tradycyjną pozostaną specyfiką branż tzw. niereformowalnych. Napiszcie, czy korzystacie też z takiej platformy do zamówień dla stałych klientów. Ja polecam www.AuraBusiness.pl

Zagadnienia: CRM, panel dla klienta print